Diagnosen är ställd...

Har varit lite på topp idag.
Hade sådär hanterbart ont. Och bara i kroppen.. INGET i huvudet - KAAANOOOOON!!!!!!
Gjorde en mental hjulning och avslutade med en handstående volt och landade såklart i en fiiin pose.
(Ni noterade MENTALT.. eller hur?!)

Började med att vara ÄCKLIGT förnuftig.
Bar ner dammsugaren och klappade på den.
Tänkte... jag kanske ska byta gardiner FÖRST.. men bara i köket (ett fönster) .
Så jag skuttade på lätta fötter upp för trappen för att ta fram den lilla kappan.
När jag så står där framför garderoben med gardinerna så kommer jag på att när jag nu ska dammsuga så vill jag ju byta till andra filtar i soffan...
( ja ja.. skit i logiken.. det är en tjejgrej.. skyll på Vi i Villa och dom )
I alla fall så får jag då för mig att jag ska ha en EXTRA mysig filt/ pläd i en av kartongerna som står UPPEPÅ garderoberna.
Så jag hämtar en pall och tittar i den första...och inte i den andra...
Nej... när jag sen då ska sträcka mig för att titta i den TREDJE lådan så nååår jag inte riktigt..
Och det verkar ju ooonödigt jobbigt att släppa taget om garderobshörnet, kliva ner från pallen, flytta pallen och sen kliva upp lite närmare... eller hur??
Så jag STRÄÄÄÄCKER mig lite TILL samtidigt som jag ställer mig på tånageln på pallen och så LYFTER jag lite på den andra lådan....

Och i en enda graciös rörelse.... lyckas jag sträcka den förlängda senan som går från vänster rumphalva genom revbenen och som sitter fast i nedre delen av lungan.

Jo jo.. det är sant.
Det behövs inget doktorandutlåtande här inte. Min gissning är nog lika god som deras.
Och MIN diagnos grundar sig på att när jag använder den delen av min kropp, vid förflyttning till exempel..
så protesterar nämnda sena så till den grad att lungan förlorar förmågan att inta syre.

Till de som vill veta.. NÄÄ.. filten låg INTE där....

Men det löser sig med ett par skvättar liniment och värmedyna.

Är på väg att hasa i säng..
Blir nog ingen Törnrosasömn inatt.
JAG vill ju gärna intala mig själv att jag sover sådär SNYGGT..
(lite i alla fall)
såhär..
Visst skulle det vara trevligt för självförtroendet och uppbyggande för date-andet om man kunde hänvisa till att man sover såhär..
Man kan ju låta bli att säga nåt.. eller.. man kan smyyga in det med att säga..

- Oh.. jag tycker det är viktigt med närhet.. jag tycker det är mysigt att ligga sked och ha det romantiskt..
- näää.. oooh nej.. snarkar.., pratar i sömnen.. ? nääää iiiinte vad jag hört själv.... (typ)..snuusar lite på sin höjd..kanske..

Eller ska man vara BRUTALT ärlig??
När gör man i så fall det?
Ska man bara kanske säga som det är på en gång..

- Du jag tycker du är jättetrevlig och så men det är ett par saker du behöver veta om vi ska gå vidare i det här....
Jag är REUMATIKER...
Det innebär att jag tidvis är växelvarm.. ja..du vet..som reptiler och sånt.
Du kan få kalla det ligga sked om du vill men helt ärligt...
Jag kommer sitta som ett frimärke på din hud och stjäla ALL kroppsvärme som jag kan.
Det är en FÖRUTSÄTTNING att du inte har bacillskräck..för vid NÅGOT tillfälle KOMMER jag mest troligt att dreggla på dig.
Du behöver inte hålla på med sport men om du har vana av benskydd är det meriterande...
Jag ligger inte still... hela tiden.

Kort sagt är det väl inte så mycket Törnrosa som...


japp.. där har vi det...

Gonatt på er :D


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...