Som höstlöv...

Ja nu tillhör jag återigen ledighetskommittén.

Frustrerande.
Om frustration kunde omvandlas till energi, drivkraft, bränsle..

Sjuka, utslitna, skadade... ja.. ALLA som idag sliter sitt hår för att få hjälp, bli bättre..
Som strider för att hitta och komma någonstans i den djungel det kan vara för att hitta "rätt" läkare, handläggare, diagnos..få hjälp.
Om det kunde omvandlas...
Då skulle energifrågan vara löst.

Och vad det skulle satsas PENGAR om det vore så..
Då skulle pengar strömma in till vård och forskning.
Vårdpersonal på alla nivåer skulle bli värdesatta på rätt sätt.
De som idag hovrar runt i vårdsystemet som vilsna humlor skulle fångas upp och FLER skulle få hjälp FORTARE.
Va bra det skulle bli.
Och va många skulle bli friska.
Men.. då skulle ju frustrationen sjunka förstås...

Och DÄR sjönk den Briljanta tanken....

Nåja...
Jag börjar på ruta ett igen.
Små steg och denna evinnerligt tröttsamma vila.
Varvar terapeutiska saker med nyttig träning. Var och simmade lite med dottern igår.
Insåg att jag inte är byggd för bröstsim längre.
Eftersom min nacke är lite av "gamnacke-karaktär" så innebär det en lätt drunkningsrisk.
Jag kämpar som attan för att hålla näsan ovanför vattenytan, för det är ju trevligt om man kan andas med.
Så idag är det en aaaning ömt i nacken.
Funderade i morse ett tag på om jag kanske skulle använda snorkel nästa gång... men... nää det kändes lite pinsamt. Om inte för mig så kanske för dottern.
Just idag är det väl inte nödbett att vila emellanåt då.

Men det har jag inte gjort än. Det kom roligare saker emellan. Tog en shoppingtur med Goa väninna M.
Och vad jag "SHOPPADE"!!!!!
Tusenlapparna fladdrade som höstlöv i storm.
GARDINER och fina KUDDAR, ÖVERKAST och mjuka vaarma fina lurviga FILTAR.
TEKOPPAR (för det har jag ju nästan iiiiinga....)
LJUSLYKTOR (bristvara även det...)
Ljuslyktor i glas och smide. Vita, turkosa, svarta, strikt enkla och trudeluttiga och fina.
Fina små BURKAR. Prickiga, rutiga och blommiga, stora och små, nyttiga och onyttiga och fiiiina.
GARN.... rooooligt..
Fina krukor och annat ABSOLUT nödvändigt....

Med mig hem följde...
En trepack batteriljus till lilla Fröken.

Känner mig väldigt nöjd ändå.
Man sparar vansinnigt mycket pengar på ett par små frågor:
Var ska jag ha den?(fungerar på ljuslyktor och söta burkar)
Eller... Har jag plats med dem? (funkar mest på fina muggar och tekoppar)
Och slutligen... Men HAR jag inte att börja med??? (funkar på garn, tyg och annat roligt projektpyssel)

Men faktum kvarstår..
JAG VILL GÖRA OOOOM!!!!
Jag vill.....
jaa...
Jag får se. Lilla gumman tar en teknikhelg med mormor så jag har gott om tid att stöka.
Jag får se vad det blir. Just NU känns inte "Jag vill göra om"-lusten så väääldigt starkt.
Nu blir det lite TT-meditation en stund innan det är dax att göra middag.
 ( Te och Tupplur i soppan)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...