Har du haft fest eller...?

Vaknar....
Något har hänt inatt!
Blinkar och försöker få tankarna att klarna.

Hmm.. Stormat inatt?
En betydande del av Sahara har letat sig in i min lägenhet och landat i min näsa och mun!
Har jag sovit med öppna ögon?
Hornhinnorna känns som 40 grovt sandpapper.

Vimsar upp och ut i badrummet...
Inte riktigt vaken men törsten driver mig upp..
Lite kallt vatten i ansiktet och en fööörsiiiiktig liiiiten kik i spegeln...
AAaaAAAHHhh......!!!!!!
VA I HELA...!!!
Motstår impulsen att vända mig om för att se om Madam Mim står bakom mig.
Tittar försiktigt igen...
Spärrar upp ögonen... Nääe... det ÄR ingen Halloweenmask...
Genom de svullna ögonlocken tycker jag mig se något bekant...
Joodå.. nog är det MINA ögon djupt där inne.. glimtar lite blått..
Näsan lyser som en fyr, tar upp och matchar ögonrödorna fint.

Skvätter lite mer vatten och funderar på om jag orkar gå ner för att dricka vatten i glas eller om jag helt sonika ska dricka från badkarskranen....

Beslutar mig för att jag nog behöver en och annan Alvedon med så det blir det civiliserade som vinner..
Vatten i glas..

Funderar på om jag sovit uppochner... Eller kan det bero på Sahara...?
Håret känns som det blivit Moussat, tupperat, hårdsprayat, filtat...
och sen doppat i Extra Heavy Duty Mega Fixing Spray... Waterproof....

Nu har det gått nästan 5 timmar....
Har intagit betydande mängder kaffe och vatten tillräckligt för att fylla en mellanstor pool.

Känner mig tillräckligt stärkt för att ta itu med att fli till mig en aning så jag kan visa mig ute.
(Måste till affär... handla lite... apotek med, tror jag )

Sen blir det soffläge och vänta på besked.
Måste in och lämna lite kroppsvätskor igen..

Förkylningen från H-vetet är här.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...