Rastlös...

Yrar runt och plockar... vattnar blommor... petar lite här och lite där..
Flyttar en liten kruka... flyttar tillbaka...
Får inget vettigt gjort....
Funderar på om jag kanske skulle baka lite... lite matbröd??!
Mnää  kan bli lite för mycket för händerna idag..
NÄÄ.. jag ska jobba i morgon så det får vänta.

Nääähä... stoppar i en tvättmaskin, blänger lite på strykhögen (3 saker)..
Men hur kul är det ??
Mja..går ju fort?   nää vill inte..

Skulle kanske lägga upp en stickning då?
Börja på ett par strumpor..?
Nää.. är lite öm i knogar och händer efter igår så det får vänta till onsdag em eller torsdag..

jaaaaAA... vad göra...??
Skulle kunna plocka bort och börja på att sy lite... jeanspläd och kuddar..??.
Kanske rensa den lilla, lilla rabatten på ogräs... det är ju inte så mycket och det är fint väder...
Ta mig ut i förrådet och leta reda på den stora fina krukan och .....
Kanske gå en promenad och plocka lite rönnkvist och pynta lite ute.....
Putsa det sista fönstret som är kvar och byta gardiner...
Kanske SY gardiner... klippa, nåla........ hmm..nåla..
Skulle inte soffan vara ganska fin om den var i en annan färg??
Kanske skulle se om jag kan göra en klädsel?.. behöver ju inte nåla så mycket...
Nää.. bättre att göra nåt lugnt...måla! jaa jag kan börja på en tavla :D :D ihhh... !!! Jaaa den jag funderade på till sovrummet kanske.. den jag måste spika ihop pannån till..... först... hmm... torsdag tidigast.
nähä.. då var ju inte det något roligt heller....
Jaa.. varför inte göra AAaaaallt!!??
Suck.. se ovanstående anledning!

Det är sååååå tråkigt att hela tiden tänka sig för..
Jaa.. jag vet att det här inte ens skulle vara på tapeten om jag hade åkt och jobbat.
MEN.. nu är det så att lilla Snäckan är Stormförkyld. Lite bättre idag ändå men hon hostade bedrövligt hela natten.
Och eftersom hon är en av Lyxlägenhetsinnehavarna i mitt hjärtehus..<3

Nu har jag kallat in förstärkning..
Mormor kommer ner i morgon :D så DÅ åker jag och jobbar :D i morgon.

Idag..
Äh va *~¤µ§-n.....!!!
Jag kokar kaffe!!!
Kan damma lite med.. det finns säker lite damm.. (Mycket) om jag tittar efter..
Kanske finns det något gott i skafferiet......till kaffet menar jag.....
Har ju faktiskt börjat på en bra bok med..."En helt annan historia" av Håkan Nesser..
Den börjar ju faktiskt vara riktigt spännande....

Ja.. vi ser...
Börjar med kaffet och dammandet.
Kanske kan det få mitt rastlösa jag att tagga ner lite.
Nu har jag ju bloggat och gnällt av mig lite också.

Blir bra!

Önskar alla en rastlös-fri dag  ;) och gott kaffe på er :D







Kommentarer

  1. Åhh..kul blogg!! Mmm...é nog samma här,fast
    orken försvann..hmm..

    Kika gärna in å läs min blogg,när du får
    tid :-)

    Kjam/S

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...