Katastrofen var nära....

Efter en stadig frukost och ett par muggar kaffe bar det i morse iväg.

Första dagen på jobbet fungerade.... vill inte förta mig i mitt omdöme så det får stanna där.
Efter div grejande kom jag till och med in i data och program.

På vägen hem stannade jag och handlade lite.. skulle även ta ut lite pengar.
MEN eftersom Banken som finns i vår lilla förort inte handhar kontanter.... så har de dessutom bestämt sig för att ta bort Automaten som fanns i anslutning till kontoret med......
Nu finns det ju en till men den är känd för att till och från inte lämna ifrån sig pengarna man vill ta ut och det är en förskräckligt tjorv med att få tillbaka pengarna.
Automaten tillhör en annan bank... eller vad man nu ska kalla dem när de nu inte handhar KONTANTA MEDEL.. Vilket jag i min ENFALD trodde var självaste GRUNDEN för att få kalla sig för just BANK.

I ALLA FALL skulle jag ju ändå ta ut pengar.... i pappersform...
Så.. det är väl inte nån större katastrof.. jag får gå på nästa närmaste Bank...
ICA...
Nu var jag ju inte ensam om den lilla snilleblixten.
För de hade så lite kontanter så det fick man inte ens...
De tittade lite desperat på mig och sa... - näääää... DET går inte.....


När jag nådde min ytterdörr var jag inte på mitt allra bästaste solskenshumör direkt.
Klev innanför dörren....
Släppte kassen på golvet...
Såg kylen....

Och fick ett anfall av NÄ-NU-SVÄLTER-JAG!!!!!!!!!!!
Kastade upp kylskåpsdörren på jakt efter nåt ätbart..
Lastade ut lite bra att ha i små karotter samtidigt som jag stoppade en kall varmkorv i varje mungipa.
Tog en 3:e i handen och tänkte att jag kanske kunde knapra på den med.
Insåg att jag trots allt inte är riktigt såå stor i truten (??! O-o..) ja.. skräll..jag vet..
Lastade upp allt på bänken och skapade en kyckling och tacotoast med stekt ägg.

Klämde i mig det och 2 muggar kaffe.
SÅ!! Nu känns det lite bättre :D. Nu klarar jag mig åtminstone till det är dax för middag utan att fräsa till någon.
Men jag är fortfarande lite irriterad över bankskrället.
Fast.. det löser jag i morgon.
Då går jag till den STORA banken i STAN där man fortfarande kan ta ut pengar.
(Coop)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...