Nähä... inte det inte....

Om nu någon missat det så är jag inne i en period.
Projektideerna står som SPÖN i backen.

Igår kväll/natt-isch.. till exempel.
Började jag helt otippat fundera på spegelväggar.. och pluttarna som hör till, som håller upp speglarna.
Bestämde mig på liggande kropp att de är ju VANSINNIGT tråkiga och fula och alldeles..alldeles FÖR vanliga och så.

Vrång, händig kvinna kan SJÄLV.

Efter lite funderande räknade jag ut att med skruv, plastpärlor och filt, och eller silikonpackningar och ett urval knappar skulle jag kunna göra mig en fin och konstfull liten upphängning SJÄLV.
En som jag gjort med mina eeeegna små händer...
(sa jag att det var natt och att jag mer eller mindre sov?.... hmm... mja... vet inte om jag kan skylla riktigt på det heller då..)

I ALLA FALL...
Iden satt kvar på morgonen och kändes fortfarande strålande.
Sagt och gjort...
Sållade igenom min betydande knappsamling (2 stora glasburkar) och fick lite beslutsångest..
Svart, vit, grå knappar eller knappar i blåa toner eller kanske knappar i bruna till guld, bronstoner???
Hmm.....
Kom fram till att det måste bli TVÅ spegelupphängningar.

Men jag började med den ena knappupphängningsutläggningen.
Jag kände att jag behövde en liten plan på hur det skulle se ut och om det kunde bli bra.
Det är ju ändå lite tyngd på speglar.

Så då tillbringade jag en och en halv timme, drygt,  krypandes runt på golvet och pusslade ihop knappar i olika färgtoner och modell.
Och jag flyttade runt dem och bytte och grejjade.
 Men det blev liksom inte riktigt...ja.. så där Tadaaaaa...
 Kändes inte riktigt KaaaPIFF..
Tack och lov kom väninna M på besök.
Så jag frågade lite vad hon tyckte....
Jo.. men... jaa....

Efter lite bollande insåg jag.....
Det ser lite ut som.....
En överentusiastisk tv-pysslare på speed...
och kaffe.... MYCKET kaffe.... vi pratar LIIITER med kaffe.

Och dessutom... många skruvar skulle det blivit.. och lim.... smältlim....
MEN.. jag kanske kan göra en väldigt liiiiiten spegelgrej med knappar.. bara för att jag hade så många fina blå knappar...
En annan dag kanske..

SÅ i morgon ska jag jaga fina spegelväggspluttar/upphängning.. ja.. nåt.
Och finns det mot all förmodan inga som jag vill ha...
Då får jag väl fundera lite till.. på dagtid tror jag..

Jaa... jag vet.. Det är väl kanske läge att ödmjukt erkänna att ALLA idéer inte är strålande.. 
Åtminstone inte på en gång ;).
Jag har inte HELT släppt den.... måste bara ALLVARLIGT fundera om den för.. MÅNGA skruvar och hål skulle det bli i min lilla vägg innan det var klart. Perforerad tror jag är rätt ord faktiskt. 
Sov gott alla där ute :D.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...