Just simply swoop....

Är i en rastlös "Greja-dona-Åhh..ett projekt"-period.
Det föll sig så när lilla fröken for på semester.

Resultatet blev att jag är utan säng ett tag till...
Det började med att jag målade om en byrå... och så en till...
dessa byråer hamnade då i sovrummet..
Och då SKREK formligen min säng... "Men JAAAG då???!!!"
Så vad gör man...???? Man vill ju ändå hålla sig någorlunda sams med en möbel som en SÄNG!
Om ett litet bord eller en hylla stod och tjatade i ett hörn "måla mig...göööör nåt... jag kan inte se ut så här..." Det kan jag bara stänga ut till en annan dag.
Men nääe... inte sängen.. det gick inte.

Och när nu allt tar sån tiiiiiid... nä.. vi börjar inte ens gå in på det..
Vi kan säga att eftersom det tidvis varit ett fint och strålande varmt väder så har jag inte haft LUST.. att måla alla dagar...sådeså. SÅ kan vi säga.

Jag har istället suttit i skuggan och mediterat mig... marinerad i solskyddsfaktor 50.
Ändå lyckades jag bli en aaaning för mycket griljerad så nu kliar det som tok.

Men det gööör inget :D.
För mitt lampprojekt 2... Blev ganska lyckat.
(ettan fick ligga på is ett tag för jag får inte tag på rätt fjäderpillimojjer förrän i slutet på augusti)

Just idag är en lugn dag.
Lilla dottern har kommit hem från semestern och vi bara fiser runt och myser idag.
Är en aning upphängd och nersläppt och öm överallt så det blir inget häftigt idag.
Perfekt dag för att fundera på slutet på sängmålningen..
Ja.. fundera..
Jag har tänkt mig en liten slinga med rosor.
Inget dockhusgulligt men ändå rosor....eller ros... eller mjaa...
I högblankt vitt mot halvmatt dungrått... tror det kan bli nåt.
Men eftersom det är väldigt länge sen jag målade nåt sånt tänkte jag att jag skulle googla lite och se om jag kunde plocka upp några fina tips och ideer...

JOMEN hoppsan då...hittade en sida med ENKLA Country Cotton Roses.... en video.
Så bra....
Då får man se en kvinna som "plutt, plutt" tar färg på båda kanterna på en flat pensel.
Och så långt var jag med...
Sen börjar hon bli rent av otrevlig tycker jag..
För då började hon svänga sig med... "You simply do like this..." och "then like that".
Och så svepte hon runt och gnussade runt penseln lite åt ena hållet och lite åt andra hållet..
Sen gjorde hon Swoops och komman och Taaadaaa... PLUTT så hade hon gjort en ros....

Och hade hon inte sagt "Simply, Swoop, Eeeeasy, Only," och "JUST LIKE THAT" hade jag väl avfärdat henne som ett typiskt proffs i en liga jag bara kan drömma om.
Men hon Swoopade en gång för mycket!!!!

Och då kom mitt Envisa, Trilska, "Men hur svårt kan det va??!!!"- humör fram....
Ja jag vet... det är ett ok att bära... men jag gör det så gott jag kan.....
:D
Så idag när jag ändå inte kan göra så mycket annat vettigt har jag fått den perfekta anledningen/ursäkten för att sätta mig med penslar och färg och bara Simply Swoop.....
Så det är bara att spänna på sig handledsskydden och se hur långt jag kommer innan jag har lust att bita nån.
(Då är det daxs att ta en promenad eller åka och handla lite ;) )

Så här blev min lilla lampa i alla fall.
Jag hårdstärkte en virkad duk runt en välpumpad pilatesboll :D




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...