Mitt positiva jag och VrångMärta

Har blivit en liten aning snorig.  

SANSLÖST vad det ryms i en liten näsa...

Lite förkyld är jag.    
                             
Jag är rent av MANLIGT förkyld... som på reklamen.

Det är ju viktigt att man dricker varmt så det gör jag, jag är ju så kloook nu för tiden...
                                       
Jag konsumerar rent av OBCENA mängder varmt te med honung! 
Och det säger jag bara inte är det någon Quick fix inte....
Fast jag har ju sååå mycket tååålamod nu för tiden..
*Aaaaooooommmm...*

Det är nog inte så farligt.. en liten sommarförkylning.

Jag är bara lite halvförkyld
Det spränger ju BARA  i halva huvudet, ögat rinner, jag kan inte inta syre genom näsan för är på ena sidan är det  STOPPTÄPPT, på den andra läker jag kroppsvätskor som om syndafloden var lös.
DET gör ju så att jag nyser värre än Prosit. Jag skulle INTE bli förvånad om forskningen konstaterade att man faktiskt KAN få hjärnskakning av det.

Vila är ju viktigt så det gör jag. Jag tar små pauser och mediterar.
                                               
JA. det klart jag gör.. jag blir ju banne mig alldeles UTMATTAD på det här.
Här börjar den eländiga kroppen ÄNTLIGEN fungera en liten, liten micromillimeter.. OCH DÅ SKA MAN BLI FÖRKYLD!!!!

Man ska ju göra det bästa av situationen så jag börjar tänka i ultrapositiva banor...

Hmmrfff..

När jag nu ändå inte har något luktsinne......skulle jag kanske kunna....

Eller smak.. glöm inte det... hur kul är det att laga mat.... och äta....
Det enda positiva med det här är att jag skulle kunna passa på att rensa golvbrunnen utan att hulka.....
Och DET är ju något man ser fram emot att göra......!

Näe! nu börjar jag faktiskt tappa tålamodet med mig.....
Här ska man försöka vara litegrann positiv i allafall... men NÄÄE...
Nu får det baske mig vara slutmediterat.
Jag går och fixar lite middag istället.
 Lagar efter recept och vana så jag inte behöver smaka av nåt... när allt kommer omkring så ska ju inte stackars dottern behöva lida för att mammans smaklökar just nu sitter fast i slem......

                       
Var förresten till Farbror Doktorn på haverikontroll och då kom frågan med tålamod upp..
Han frågade om jag ville ha en liten spruta i den trilskande armbågen.
Vi kom överens om att det skulle vi inte ha.
Jag sa då att behövde jag en spruta av någonting så var det en spruta Tååååålamod...
Han lugnade mig med att forskningen går framåt.....
Så mina vänner.. Det finns hopp :D



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...