Sniff, sniff... luktar det brännt ???

Grejar lite idag.
Behöver skingra tankarna och fylla dem med onödigt tänkande.
Så jag skär ut rutor...
De ska vara 16 x 16. Förutom de som jag skär ut 24 x 18...
Sen dubblar jag på vissa för att få ut mönstret som jag vill och då blir det 32 x 16 minus sömsmån ibland för då blir det 30 x 16.
Eller 32 x 48 eller 16 beroende på hur biten med tyg ser ut.. Stänklätt :D.
PRECIS vad jag behövde idag. Ingen som pratar med mig och med ett VASST verktyg i handen.
Och det går JÄTTEBRA.. 16 x 16 högen blir bra.
Så kom jag till en trickig bit och då skulle det vara snyggt med en 32:a.. eller 46...
F...(fuuuuul, låååång.. obcen svordomsramsa)... också!!!!!!!!!
Just den DÄR mönsterbiten ville jag ju ha ut på PRECIS DET DÄR sättet..
och så blir det feeeel.
Hmm.. 2 cm fel.. fattas... om jag då skarvar här med mönster och sen sömsmån....
Grubbel, grubbel, greeeeja, nåla.... hmmm.... leta ny bit...
RÄKNA OM....
HEEEELA MÖNSTERBITEN.....

Vid det här laget har jag en IRRITERANDE liten sak som sitter precis bakom mitt vänstra öra och säger:
-Kanske vila lite nu?????
Koncentrerat svarar jag vänligt..
-Jodå.. jag ska bara räkna ut det här så jag vet var jag håller på...

-Kanske vila lite NU?????
- Hmm... JA.. jag räknar bara ut... 4x8=32 det borde göra att 16 +16 kan jag räkna med sömsmån.....
HMMM.. va blev det.... 16 och 32 .... hmm... 16 + 10 + 6....0ch 32.....nääää jag menar.....
(Fy va ont i nacken det blev nu...) men om jag har 32 och ska ha en till med 16.... 32 + 10....
hmm... ja just det.. 42!!!!!
Nää.. det ser inte rätt ut.... är den inte för kort...hur mycket skulle jag ha nu då???

-MEN DET VAR VÄL DÅ SJÄLVASTE!!!!!! MASA DIG IVÄG OCH DRICK KAFFE OCH VIIIILA DITT VRÅNGA FRUNTIMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja kanske det ja.....
Mmmm gott kaffe..
Soffläge 30 min ordinerat.

Ligger nu i soffan, sippar kaffe..
Och DÅ slår det mig...
Man räknar 16 - 32 - 48 - 64....... Tittar på det SEN... kanske....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...