Jag hade tänkt att jag skulle en sväng.....

Hade bra flyt igår och fick lite gjort.
Planerade genast vad som kunde bli gjort idag.

Tänkte mig en tidig morgon. Frukost och sen fixa lite.
Tänkte ta itu med min lilla Naturtomt - klippa gräs och fixa lite.
Kanske till och med rensa den lilla halva av rabatten som är kvar.
(Nu tänkte jag att klockan skulle vara uuungefär 9 - 9.30.
Lagom för lite kaffe.

Sen tänkte jag att det skulle vara bra med lite lugnare att göra när jag druckit kaffet.
Kanske sy en rad eller två på pläden jag grejar med.
OM symaskinen och fingrarna var med mig kanske jag till och med kunde fålla ???!!!
(knappast troligt när jag har klippt gräs men hoppet är det sista...kaaaanske är ledordet här)

Nu är vi enligt min hypotetiska planering ungefär vid klockan halv tolv - tolv.
DÅ var vi vid lunchen ungefär.. Så jag planerade en "kasta-in-i-ugnen-klart".
Medan maten blev klar hade jag en vilastund planerad.
(Jag är ju så EXTREMT klok och vis nuförtiden ;) innan var jag bara klok och ... ja .. vi kanske kan stanna där)

Eftermiddan innehöll promenad och lite annat.. kanske en "hälsa-på-sväng"

Vaknade 9.50.....
Kroppen VILL INTE idag.
Har inte sovit så mycket inatt...
Hade tvättstugan igår. Tyckte det gick jättebra.
Min kropp håller inte med mig idag. När min högerhand/arm inte fungerar belastar jag vänster mer.
Hakar fast tvättkorgen i bältspännet och lyfter/bär med vänster hand.
Nu tycker visst min vänsterhand/axel att det får vara nog.
Den är en aning kinkig idag. Så länge jag låter den vara ifred så gör den inte ont.

Så det blev omplanering..
Frukost och få igång kroppen aktiviteter fram till 12.00
Sen kom jag plötsligt ihåg tandläkartiden för lilla fröken.
Hemkommen därifrån blev det så kaffe medan jag grunnade och reviderade min aaaningen entusiastiska dagplanering från igår.
Klippa gräs och rensa rabatt - näää... STRYYYK..
Kanske nåla en liten remsa.. kanske bara sicksacka..... bara för att det är så roligt och för att JAG VILL!!!!

Nää.. kanske bara låta det vara idag.
Kan man inte hålla i knappnålar kanske man inte ska prova sy så mycket.
EVENTUELLT kanske jag kan leka lite med tygerna sen och passa ihop de lite.. kanske.
SEN...
Jaa.. nu är klockan snart halv tre...
Nu har jag tillbringar en timme... timme-icsh... i viloläge medan jag VILAT.
Rymt till Bloggvärlden och gnällt lite.

^*¤%% D:< va jag blir arg på min kropp...
Eller mer på att det inte ska gå att planera nåt. Jag tycker det är ganska skönt att ha en liten planering.

Jag har ju kommit ganska långt i min Pickelanpassning av både mitt liv och min lägenhet.
Och då vill jag bara att det förbaske mig någon gång ska BLI SOM JAG TÄNKT!

Men jag kan inte göra så mycket åt det just nu.
Nu har jag gnällt av mig och det blir inget avancerat idag.. inte ens lite.


Idag har vi kommit till ett ömsesidigt samförstånd, jag och min kropp - bråkar inte du med mig så bråkar inte jag med dig.

Det enda som kvarstår efter gårdagens planering är "kasta-in-i-ugnen-middagen" och kaffe :D.
Det som tillkommer är Lugnt pyssel med dottern som blivit snorig.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...