I rymden trivs inga drömmar

Ska sova.
Borde redan sova.
Trött som bara den.  Försöker rensa huvudet, slappna av.
Men värken kryper,  sticker och pillrar i mina leder.
Kall brännande värk.  Fryser lite hur jag än försöker linda in mig. Samtidigt som knogar och leder "bränner".

Svävar runt i min kalla rymd......
 Försöker stänga ut min trilska kropp. Koncentrerar mig på andningen.....
Lugna andetag....slappna av...

Då kommer de...
Som brinnande meteorer anfaller de.
En svärm  tankar och funderingar bombardera mitt sinne......

Oro.
Ledsna tankar och fragment av "om-bara" , ,"varför-inte-jag....?"och "tänk-om" invaderar mitt sinne.
Stjäl den lilla koncentration mitt trötta sinne lyckats åstadkomma.

Kliver upp.
Går en stund.
Dricker lite vatten.

Redo för ett nytt försök.

Puffar till kuddarna.
 Lindar in mig i täcket.
Börjar om...
Stänger bort värk.....
Tankarna...en efter en....
Släcker de funderingar som bränner bakom mina ögonlock....... Inte nu....
Vila nu....
Samla kraft.....

Svävar runt i min kalla rymd....
Någonstans mellan Vaken och Sömn.
I bakgrunden hör jag meteoriterenas ilskna vinande....
De har gjort tillräckligt med kratrar i min sinnesfrid för inatt....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...