TÄNK om man kunde tänka efter FÖRE oftare...

VAD jag tycker det är trevligt när man blir artigt bemött fast man ibland är ett lätt disträ... höns.
Jag fick hem mina nylackerade köcksluckor igår :D
Ohhh så blanka och fina och vita ööööverallt det var :D.
Så jag tänkte att jag nu kunde ta och hänga upp några nu på morgonkvisten.
Sagt och gjort...
Nästan....
För det var ju två av dem som såg lite konstiga ut.
Det var som annorlunda hål på dem... större.. metallkantade...
(hade det varit tyg skulle jag sagt att det var öljetter i dem)
JA.. jag grunnade lite över det medan jag försökte passa in de andra.
OOOOHHH så fint det  blev... men...
Mjaa.. det blev en lucka över som INTE passade... heller....
Nåja.. jag ringde..
BERÖMDE mina fina luckor.. MEN... hade det kanske blivit lite fel?????
Försökte beskriva felet och... nej... HAN hade inte så mycket erfarenhet av öljetter i tyg men till slut förstod vi varann och redde ut DET.
Så var det då luckan som inte passade. Den som bestämt såg ut som en underskåpslucka när jag bara hade ett överskåp som var utan.
För hålet till knoppen satt där UPPE och inte där NERE.
DÅ säger detta UNDER av servicemind och tålamod.
-Har du fler luckor av samma storlek som den som felar???
-Mjaa.. nääee...
JOO Det har jag ju...en..
ser jag nu....
och....
på DEN luckan sitter hålet...
också fel........

Och istället för att då bli irriterad skrattar han och säger:
-Va bra då har vi löst det med :D.

Så Puss i Pannan på Östersunds Billack :)

NU ska jag bara bestämma vad jag vill ha för knoppar på mina fina luckor.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...