Planering

Det är viktigt med planering.
Speciellt om jag tänkt göra flera saker.
Jag har en tendens att få för mig att jag kan göra alla tråkiga saker samtidigt.
För att få undan det.
Då brukar det bli så här:
1. Nämen jag börjar väl lite.....

2. Oj..  Hmm.. Den där också ja...  Ja jag är ju ändå igång.

3. Jaha.... Jag tänkte dammsuga men så började jag möblera....  (När jag ändå måste flytta på grejorna).
Men OJ vad DEN HÄR blomman ser ledsen ut...har jag inte en skvätt blomjord....

4. KAOS!!  En förort till Dantes inferno...
När jag då plötsligt ser en aning klart och inser vad jag lyckats med blir jag även en aaaning nervklen.
För tro det eller ej men jag Avskyr när det är StÖkIgt. Sådär jag-hittar-inte-nåt-stökigt.

5. Vanligtvis brukar jag bli en aning sur nu.
Ta mig i kragen och städa som om jordens överlevnad hängde på det.

Det här var sånt som kunde inträffa F P .
*Före Planerandet.
Så idag har jag planerat att vika lite tvätt.
Ringa lite.....
Kanske tömma en kartong till i pysselrummet.

Struktureringen av detta massiva projekt (ja... Själva planeringen alltså) tog oväntat lång tid och enorma  kraftresurser.
Skjuter därför fram projektet till morgondagen och hänvisar till Force Major.
*stocksov-syndrom

Tar nya tag i morgon och hoppas på sömn inatt och mindre ömma leder i morgon.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...