Only the dead fish follow the stream.....

Trött idag.
Hopplösheten äter på mig idag och inte mycket känns ha nån mening.
Varför ska jag städa/tvätta/klä på mig/kliva upp ur sängen...? Jag ska ingenstans... har aaaall tid i världen... vad är det som säger att jag inte kan göra det sen...? eller.. efter det... en annan dag/vecka/månad/nästa år?
Varför inte krypa in under täcket och gå i ide.

Har varit och lämnat en slatt blod på Remont.
I ren protest mot mig själv klev jag i ett par snygga skor istället för gympaskorna.
Skippade "slarvjackan", tog mockajackan istället.
Tittade mig i spegeln och insåg att jag inte ens orkade försöka sminka bort det... satte på mig solglasögonen istället.
OM allt nu ser ut som det ska och det inte tillstöter något som är konstigt eller så... DÅ får jag dropp på onsdag.... OM...

Känner mig lite som Askungen och balen... OM.....
Har väl mina misstankar om att det kan gå åt skogen.
Nu är mitt "klippkort" med små lustiga bonusgrejor fyllt flera gånger om så det ska väl till en ny diagnos med nya prover och allt som hör därtill...
Skulle vara kul om det den här gången även ledde till att jag blev bara en aaaaning bättre med.

Men hur frestande det nu än är att bara ge upp och flyta med strömmen så är det inte riktigt jag.
Stänger av tankarna och kopplar in Autopiloten.
 Fyller min mp3 med ÄCKLIGT klämkäck musik. Markoolio, Snowstorm, ELO, Drängarna och Uggla.
Ja.. till och med Dr Alban kom med.
Med lite tur sipprar det in i hjärnan och skingrar lite av det svarta.

Kokar kaffe starkt nog för att bereda skinnen av en större buffelhjord.
Snör upp håret i en praktisk svans.
Ställer timer för tvättstugan.
Höjer volymen på "Kung i baren" och bara.....
TAR MIG I KRAGEN!!!!

When the going gets tough, the tough gets going...
Resten av oss kokar kaffe och gör det ändå....







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...