Lite rassel och lite PLIIIING!!!!!!

JAG har blivit med lampkupor!!!!!!
FÅTT alltså... bara sådär!!!!
Det finns snälla människor!
Somliga är mer än andra och så bara sådär ibland råkar just JAG springa på en sån :D

Det är 6 st frostade glaskupor. UNDERBARA!!!!
Jag blev kär.<3
Jag ska ha dem SJÄLV.... Aaallihop...
Här delas minsann ingenting.

SÅ jag klappade lite på dem och funderade......
och funderade.....

Och så PLIIING !!!!!
Det blir nya fönsterlampor, det var två, och så en fin liten skapelse som ska vara taklampa, 3 till så det blir 5, och så blir det en kvar, tror jag..... kanske... om jag inte ska ha en lika, samma fast annorlunda i köket i fönstret.
För då blir det ingen kvar.
BLIR det en kvar ska jag nog mest troligt kanske ha den i sovrummet....eller kanske hallen... uppe eller nere.. om det inte blir en "vanlig" ljuslykta av den förståss... :/

Nu ska jag bara lösa det lilla tekniska problemet.
Jag behöver ju en sån där fjäderpillimoj.
Eller rättare sagt jag behöver 5 st fjäderpillimojer, div lampfästen med smal fot, en och annan meter lampsladd....och lite andra bra-att-ha-grejor.

Och jag behöver bestämma mig för hur själva fästet ska se ut.
Det som ska synas alltså, själva "hatten" på lampan.
Först var jag inne på silver,krom. Men nääe... tror jag blir trött på det.
Kanske skulle höra mig för bland mina Uuuunderbara svarvkunniga, finsnickarintresserade vänner...??????
Mörkt trä....hmmm....

Svart....???? mjaa....kanske svart......smide!!!????
HMMMMM...........
Luffarslöjd till de små..... och så kanske... jag tror jag känner nån som känner nån som kanske kan smida nåt till den stor taklampan...
Hmmm.......

Kära vänner.....

JAG HAR ETT PROJEKT!



Är de inte underbara så säg :D






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...