Ingen dag i solen precis....

Sover...
Äntligen sover jag.
Men... vad *¤§ :( >:( är det som LÅTER???
"ut ur dimman".... hmm... det är mitt andra "för-säkerhets-skull-larm"
Vilket innebär att jag har inte hört de andra två eller så har jag stängt av dem innan jag vaknat till ordentligt.
Trevar.... får tag i telefonen.
Trycker larmet på Znooz och gläntar försiktig på ena ögat..
Mmmm... jodå.. det är en sån dag.
Känns som jag intog en betydande mängd alkohol och drog ett godståg inatt....med tänderna.

Tack och lov somnade jag i pyamas igår.
Kravlar mig upp, väcker lilla fröken, fixar frukost åt henne.

Håller henne sällskap och dricker lite vatten, hoppas må lite mindre illa.
Får inte i mig någon frukost nu.

Skickar iväg fröken och ringer sjukgym.. jodå jag har en tid idag.
Måste bara lägga mig en liten stund.
Kanske huvudvärken och nacken släpper bara liiite...

MEN DET ÄR VÄL....D:< !!!!!
Det där LJUDET igen....!!!!!

OJ... lite bråttom nu.
Ska vara ombytt på träning om en halvtimme... och jag har fortfarande pyamas på mig.
Har lyckats linda in mig i fleecefiltarna i soffan.
Gör en Houdiniutbrytning och kastar mig kvickt och raskt uppför trappen..
(mnaa...nää... rakar mig uppför mer)
Inser någonstans att det inte finns en snöbolls chans i H-vete att jag ska hinna men.. Skam den som ger sig.
Ringer bassäng och sjukgym från bilen.
Blev kaffe och två Plopp till frukost idag.

Kom in till min underbara sjukgymnast.
Hon töjde och drog ut min nacke och tejpade så gott det gick.

Nu VILL jag att de förb...ade infektionerna GER sig.
Det måste börja vända nu.
Men inte idag.
IDAG siktar jag på att få i mig nåt att äta.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...