Färdigsovet.

Här hoppas man på att få sova och vila ögonen på en trevlig brandmansdröm....
Få en god natt sömn och när jag vaknat efter min väl behövda skönhetssömn så skulle blåsor och annat elände ha lagt sig lite och börjat läka.

Jag kan nu konstatera att Nääe... inte det inte.....
Känns mer som jag i drömmen blivit skallad på läppen av en Paraguansk Träskpadda.....
Inte bara en förresten. Jag tror de kommer i flock de eländena.

Nu är jag ingen expert på just träskpaddor men när de kommer till de här specifika paddorna som man drömmer om....... tycker jag mig kunna säga att OM det FINNS en Paraguansk träskpaddesort så är den aggressiv, anfallsbenägen och de kommer i FLOCK.

Deras anfallsstrategi är följande:
Alfapaddan går i täten och skallar brutalt det intet ont anande offret...
Sen kommer resten av flocken och hoppar brutalt på en.
Av erfarenhet vet vi nu att de föredrar att hoppa på ledknotor, knogar, knän axelleder... ja..kort sagt ÖööÖVERALLT där kroppen går att böja.

Jag tänker nu koka mig en kopp te.
Krypa upp i soffan och lura in mig i den stora soff-filten...
God morgon på er


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...