Såsom Titanic glider.....

Jaha.. då var det dax. Hade tid för att prova en ny medicin.
En som blockerar lite samma fast annorlunda.
Ni vet "same, same but different"
Kändes lite ödesmättat i morse. Som att ha en lott.. CHANS på miljonvinst utan några garantier.

Har ju varit hemma ett tag nu och blivit hedersmedlem i Ledighetskommitén, Tofssällskapet, Sladdriga mjukisbyxan och Fårskinnstofflans vänner.
Tog en ordentlig titt på mig själv i morse....
SUCK....
Hade jag varit en bil hade jag fått körförbud...
Hade jag varit en häst .... hade jag inte ens blivit lasagne....

Tsk tsk tsk.... Förfallet stirrade mig BISTERT rakt i ögonrödan......

Nåja.... värre renoveringar har jag väl varit med om..
Inte för att jag kommer ihåg när men...

Bestämde mig raskt för att ska jag nu gå i kvav ska jag göra det med STIL!!!
Med mascaran på plats....
Som en cowboy... Med stövlarna på!!!!!
Jaa.. banne mig som TITANIC..med flaggan i topp!!!!!

Seglade in på Remont med full rigg och lilla väskan på armen och inställningen:
 - Jaja.. ju fortare de kommer in.. ju fortare börjar det verka....OM det nu tänkt verka....
Strandade lite när sköterskan informerade om att jag måste ha TÅÅÅÅLAMOD.....
Ständigt detta tåååålamod.....

Är jag nu en båt så måste mitt ankare bestå av tåååålamod.......
Suck... det är liiite påfrestande när seglen är hissade.....
besättningen är på plats.....
Kaptenen står vid rodret...
MOTORERNA ÄR STARTADE (multifunktionellt fartyg jag ;) )
MEN....ankaret går inte upp.......och det står nån FRUKTANSVÄRT IRRITERANDE lots eller nåt och tjatar om att det luktar brandrök i nåt maskinrum.....
Att segeltågen..(ja..snörena ni vet) trasslat sig...
Att masterna står snett och att det läcker in eller nåt annat trivialt litet småproblem.
Så.. jag ligger väl kvar här i docka då och knyter mig en och annan knop tills jag är i segelbart skick.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...