Jag rehabiliterar mig..... eller nåt...

Jag måste faktiskt erkänna att JAG ÄR SÅÅÅ DUKTIG.
Trots ALLT jag måste göra nu för tiden.

Ett par gånger i veckan får jag utan prut masa mig ner i en varmbassäng där jag larvar runt lite och marinerar mig.
Det är väl kanske inte så tokigt.
Inte är det som ett REDIGT gympass inte.....
Inte som att skotta några hektar blötsnö heller...
Näe... det går inte att jämföra med någon annan fritidssyssla där man KÄNNER hur muskler som man inte visste fanns i den taniga lilla kroppen riktigt VÄRKER fram.
Inte för att jag vill gnälla på nåt sätt.
Som den kloka och luuugna kvinna jag numer är noterar jag bara skillnaderna i dessa aktiviteter.

NÄR jag då blivit varm och luktar lagom mycket klor är det dax för nästa punkt på agendan.
Då åker lasern fram och väl valda delar av min kropp genomgår ett läkning á la StarWars-behandling.
(Visst låter det roligare än akupunktur med ström som jag annars skulle ha fått)
Slutligen tar de fram TEJPEN.
Det är INTE SILVERTEJP!!!!!!
tror jag... nää... för den är inte i SILVER.
Den är rosa, grön eller snyggt turkos.
Just idag har de tejpat ihop mina sämre fungerade kroppsdelar med GRÖN tejp.
Piffigt värre :D

Genom allt detta tränar jag ständigt på att Aaaaaandas....
Jag HUFFAR och PUFFAR och intar mer syre än en lungsjuk lama på Himalaya...............
Och det går väl bra.....
Det är väl inte sådär MÖRDANDE tråkigt att aaaandas och inse att Aaaaall läkning tar TID.....
Nääe..
       inte
             blir
                  jag
                       BITTER
                                     inte.
                                            INTE
                                                     blir
                                                          jag
                                                              nåååge
                                                                        rastlös
                                                                                 HELLER....
                                                                                                    Mmmmnäääe....
                                                                                                                                 jag
                                                                                                                                      blir......
snart tvungen att tvätta munnen med TVÅL!!!!!!
För det finns faktiskt en GRÄNS för hur mycket man faktiskt FÅR ljuga.. till och med för sig själv.

DET ÄR JU SÅ FÖRTVIVLAT VANSINNIGT  ~¤#§= INFERNALISKT TRÅKIGT!!!!!!!!!
Ja nu menar jag inte att jag är picklig.. för det är ju bara som det är.
Men varför ska det behöva ta sån tid?
Det skulle vara väldigt behändigt om jag bara kunde beställa mig en tid för lite service.
Ta in mig.. knåda till musklerna... bryt till det som sitter fast..
Kör lite laserinställning för att kalibrera kotor och annat krafs...
Ok då.. tejpa om det inte går att byta ut.
Men sen ska man väl baske mig vara i SUPERTOPPFORM.
Vi snackar TA-DATT-DA-DAAAAAA-form!
Håll MED om att det låter som en mycket bättre plan.
Synd bara att det inte går i verkligheten.

Så jag fortsätter väl att vara tålmodig då.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...