TBmVF...förträngning eller ren förnekelse...???

Varit på konstutställning på Jamtli idag.
Och jag tänker behärska mig.... komma ihåg att jag är en FINT fostrad flicka, åtminstone somliga dagar.
Så jag tänker INTE säga mitt hjärtas mening rent ut.. 
Inte nämna några namn med andra ord.
För jag tycker FAKTISKT inte att den där människan som PÅSTOD att hon hade gjort "KONST" förtjänar mer publicitet än hon redan fått.
Jag tycker inte att det är "KONST" när man ger sig på en yrkesgrupp som är 
UNDERbemannade, UNDERbetalda OCH ÖVERbelastade....
När man LÅTSAS för att få igång nåt och samtidigt tar upp resurser för någon som kanske VERKLIGEN hade behövt den plats som HON nu tog upp när hon skulle göra sin "KONST"...

Nåja..... jag försöker se det ur ett mer filosofiskt perspektiv.... 
Som en god väninna säger det: - Iiinga blodproppar här inte - ständigt elak.

Så jag får väl se den här upplevelsen som en förebyggande behandling.

Annars är det väl som det är.
Förväntar mig att bli vald till ordförande i ledighets- och vansinnigt rastlösas kommitté vilken dag som helst.
Försöker koncentrera mig på behandlingar och håller den tumme som fungerar att det snart ska börja hjälpa.

JUST NU har jag bestämt mig för att gå in en ÜBERPOSITIV  inställning och börja med TBmVF...
(Tänker Banne mig Vägra Förkylning)

Jag råkar nämligen ha en skvätt ont i huvudet.... (migränsmäll och däckade ett tag....)
Är kaaanske en aning täppt..... (syret intages INTE genom näsan...säger bara det)
Och det kaan vara så att jag nyser lite fler gånger än jag brukar...(Nyser så jag blir snurrig)

MEN... Alla de här symptomen kan ju tydas på FLERA sätt.. 
Man behöver faktiskt inte tro det värsta...
Näe..faktiskt tänker jag INTE bli förkyld nu. Jag har inte tid med det för jag ska ju träna och bli FRISKare.
Sådeså...

Jag BESTÄMMER härmed att de symptom jag just nu har beror på....
Huvudvärken beror på att jag blev UPPRÖRD idag... mmm.....
Att jag är liiiite täppt beror på...     på...     hmmm.....
ATT DET ÄR PLUSGRADER OCH DÅ ÄR DET JU VÅR SNART :D.
Och det vet ju ALLA att allergier breder ut sig som värsta pandemier...
Eller så kan det vara så väldigt ooooodramatiskt som att... joo... att det har blivit väldigt dammigt när jag klippte de där jeansrutorna häromdagen.
Ja.. jag har nog bara dammat lite klent på sista tiden och det vet väl ALLA att när våren närmar sig så FÖRÖKAR sig dammet explosionsartat.

Japp.. så är det.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...