Irritationsnivå på MAX

Har planerat dagen lite..
Tagit sovmorgon och Brytt mig om mig själv - duktig jag.
Inte stressat eller tänkt på en massa måste, borde, skulle ha. - såå duktig.

Plockar ihop lite och ska åka och hälsa på Stora dottern. Hon behövde lite ditt och datt från sitt lager här hemma och så skulle vi "besikta" nya lägenheten och så...
Allt klart ska bara stoppa in i bilen, plocka upp Lilla dottern och Mamman som ska följa med....

NÄE.....
Blev inget av med det serru!!!!!!!
För lilla Bilen vill inte starta!!!!!!!
För det är ju Brrrrr... -8 grader kallt!!!!!!
Och den har ju inte haft någon motorvärmare sen i morse.....!!!!!!
Han är lite känslig lilla Glenn...

FJOLLA!!!!!!!!!!
Den må vara blank.
Och den ÄR rolig att köra om med....
Och nog är han lite snygg ändå....
Men va F--------nnnnnnnnn!!!!!!!!!
GE MIG EN SMÅROSTIG TANTBIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja nu menar jag en RIKTIGT gammal bil....
En från -80 talet.....
En som startar UTAN motorvärmare, i full snöstorm NÄR DET ÄR -30 GRADER KALLT!!!!!!!!

FULLT ÄRLIGT!!!!!
Jag har HELLRE en uppsättning filtar och täckbyxor extra i en Tantbil. För om DEN stannar då är det EXTREMA omständigheter...
Då har vi gått in i istid.
Som det känns NU kan jag i den HÄR blanka lilla bilen byta ut det mot STARTKABLAR och en Hjälplös uppsyn.

JAG BLIR SÅÅÅÅÅÅÅ IRRITERAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska det vara så förb--- SVÅRT att bygga en bil som fungerar fast den är BLANK??????
Eller en Aaaaanings nyare än -88????????
Är det bara för att det är en Automat??????

DORIS JAG SAAAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med Doris kunde jag köra i skogen på små kostigar...
Hon puttrade gladeligen i - 30 grader och en halvmeter snö....
Fast hon var rostig och drog mer olja än bensin ibland...
Lite mer trasig än hel var hon med på slutet...
Och inte var Hon blank.
MEN NOG STARTADE HON NÄR DET VAR "SOMMARVÄRME"!!!!!






Nää... nu ska jag gå ut och se om Lilla grabben är varm nog för att vilja starta :(








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...