Det har med hjärnan att göra.....

Jag är inte skapt för att vara utan mat.
Har fastat och varit utan mat ETT HELT DYGN (inför röntgen) och det var FRUKTANSVÄÄÄRT!!!!

Ja inte vet jag vad som hänt men jag åker ju in på lite undersökningar som kräver fasta lite nu och då.
Men den här gången trodde jag att jag skulle SMÄLTA IHÄL (som dottern brukade säga tidiga helgmornar när man försökte få dra sig en liten stund till )

Ni vet på alla de här bantningsprogrammen när de som är runda säger att i deras kroppar bor en smal person???...
PRECIS SÅ är det för mig.. fast tvärtom.
Inuti min taniga lilla kropp .. Bor en REDIG ITALIENS MATMAMMA.
En sån där Kurvig, stortuttad en som det aaalltid luktar mat om :D.

Men det var ju inte det jag skulle berätta..

När jag svag av hunger vacklade ut från röntgenavdelningen hörde jag liksom på avstånd en av personalen säga nåt som lät...
-mmm..mummel mjukt... mummel....skonkost...mummel....lättsmält....dagar...mummmel...
-Ooooooh.. ja...:D :D heeej då :D :D
så vacklade jag vidare....
Mot kiosken.
Med darrande händer svepte jag i mig en drickyoughurt.
Stärkt av detta orkade jag ta mig vidare i min jakt på ätbara, mjuka saker.
Kom fram till kafeterian...
Och jag tycker man ska berömma och belöna sig själv när man varit duktig..
Jag tyckte JUST då att jag varit VÄLDIGT duktig.
Så jag berömde mig med en MJUK och fin räkmacka med räkor och majonäs och ägg..
(bara mjuka saker)
För att få en guldstjärna i uppförande så drack jag varmt till.
Den största muggen med kaffe som fanns att få.

Detta stillade det värsta.
Så jag tog mig heela vägen hem utan att få svindel av utmattning och så.

Här måste jag avbryta lite och tala om att jag har gjort en revolutionerande upptäckt.

Jag har upptäckt att jag är en av dem som har en extra hjärna.

Det finns inte bara den vanliga och reptilhjärnan som man hör så mycket om..
Näe.. det finns nåt som heter GLUPSKHJÄRNAN också.
När DEN slår till.... finns det inte PLATS för förnuft... vett.. självbevarelsedrift...
Man får då en intelligensnivå som kakmonstret i mupparna.

-Vill du ha den lilla tallriken med mat?
-Nä nä....
-Vill du ha den mellanstora tallriken med mat?
-Nää näää.....
-Vill du ha den STORA tallriken med mat?
-NÄÄÄ NÄÄÄ..Jag vill ha ALLA tallrikar med mat!!!!!!!!!!

Så både igår och idag har jag lagat mat till ett litet Norrlandsregemente.
Glufsat i mig som om det vore sista gången jag skulle få se mat....
Och därför straffats av följderna................

Så.. nu ligger jag här igen....
FORTFARANDE proppmätt ser jag ut som om jag är LÄTT gravid.
Min mage låter som en taskigt avkalkad kommunalperkulator och när jag nu kommit till mina sinnen igen är jag måttligt irriterad på mig själv...

Faaast... :D
Kycklinggrytan med tacosås gick inte av för hackor ;) .


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...