KLART jag kan...!!!!!!

Skulle ha åkt tåg till Sundsvall i morgon bitti.
Ska på kurs och kollegieträff (visst låter det väl lite piffigt..jag ska ner och träffa kollegorna ...)
Men så är ju då rälsen en aning trasig i Stöde och det blir tjorvigare att ta ersättningsbussar eftersom jag har ett tidsschema att hålla mig till.
Pratade med chefen för att fundera lite över hur vi gjorde då.....
Mjaa...,säger chefen, men...DET är väl inget problem...
Det är väl bara att vi ordnar en tjänstebil åt dig... Så får du köra ner.

Det tog en sekund..eller två...innan det trillade ner.
HAN SKÄMTADE INTE.
Jag började väl stamma nåt när jag insåg att HAN inte tvivlade ett ögonblick på att det skulle gå bra.
Så...varför ska då JAG göra det?

Jodå..jag vet...
Det kommer att kosta...
Jaaa...jag ska köra i GOOOOOD TID.. så jag kan rasta och röra på mig.
Och jaaaaaa jag vet att det kommer kosta i alla fall.
Så varför skulle jag INTE????

Låtom oss göra en lista...eller två :D

           Nemen-usch-det-kommer-aaaldrig..

  • Är väl kanske inte i topp-super-form.
  • Det är vinter.
  • Det är läääängesen jag körde så långt.
  • Det är inte min bil.
  • Det har kommit en skvätt snö därnere.
  • jag har lokalsinne som en vilsen lemur på fel savann. (snurra mig i en skogsdunge och jag är vilse)
  • Det är lika långt hem efter en heldag på kurs.

Sluta-fjolla-dig! Hur svårt kan det va? 
  • Nääehä...vad är nytt? Ska jag vänta tills jag är i toppform..ja då får jag vänta.
  • Ohhh... ääär det...? ja titta. Haar man sett. I år med.
  • Jamen det är ungefär Ikea-långt så va piper jag i?
  • Mnääe..inte min bil. Men det betyder också att det är sätesvärme, anti-slir och nyyya fiiiina vinterdäck.
  • Se punkt 2. 
  • Kanske det..men jag har också en GPS i min telefon. Sååådeså!
  • Jo..det är sant. MEN.. 
OM jag nu hittar dit utan att de skickar ut rikslarm efter en firmabil innehållande en frustrerad blondin. 
Näe.. glöm det...
 NÄR jag kört ner SJÄLV....
OCH fixat en heldag på kurs....
VAD är det då som säger att jag inte skulle fixa den ynka lilla pyttedetaljen att köra hem...???
Jag har en nyladdad mp3 med massor av Sjung-med-i-bilen-musik.
Jag var till sjukgymnasten igår och hon körde laser, knådade och sträckte för att slutligen tejpa nacken med fin turkos blodcirkulationstejp à la speziale.

Man blir lite ynklig när man har ont länge...(det kommer nog aaaldrig gå... jag kommer få så ont så....)
Och joodå.. jag har gått på kurs för att lära mig acceptera vad jag inte kan...(mmm.... men... HaaAAllå)
Men betyder det att jag ska lägga mig ner och ge upp????

NÄÄ... dags att Qvinna upp!!
KLART jag kan!!!!! 

Och adrenalinskjutsen som kommer komma NÄR jag fixat det SJÄLV.....
Den kommer inte gå av för hackor :D .
Det kommer vara värt ALL ont-och-öm.

Nu har jag varit duktig och vägt för och emot....
Resultatet blir FÖR..Vrång-kvinna-kan SJÄLV!!!!!!
och EMOT.... AaaAjjj..neee-de-går-nog-inte.....




Puss i pannan på er från en laddad Kruth ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...