Det é inte lätt att va ödmjuk....men.. jag gör väl så gott jag kan ;)

Har fortfarande inte RIKTIGT kommit ner till min normala längd.
Som ni kanske har förstått gick det bra att köra till Sundsvall på kurs.
Det var en utmaning att köra själv och jag kände mig 2 m lång när jag parkerade hemma.
Må vara att de fick kalla in extra jourpersonal bland skyddsänglar och att de alla hade fickorna fulla med fyrklövrar och skottkärror med kaniner (bara tassarna räckte nog inte)

MEN  faktum kvarstår.
Jag kom dit, i tid.
Jag kom hem. Med hel bil och i ett stycke.

Sen ska väl medges att när kollegorna här hemma undrade vilken väg jag tog i centrala Sundsvall...
Det är den där rondellen...som ingen vet var den är...(när jag beskriver den).
Och så den där enkelriktade vägen till parkeringshuset..... (samma där)
Men alla är vi överens om att det var rätt att hålla till vänster....
Sundsvall är ju konstruerat så (insåg jag) att även en lätt lokalsinneshandikappad person, som mig, kan hitta där.
Åtminstone UT från Sundsvall.
Snurrar man runt lite kommer man förr eller senare till en skylt som säger E4...eller var det 14..
Nåja.. jag la inte märke till petitesserna.
Det var en E-väg och det var den jag skulle till.

Och det kanske är sviterna av det här som gör att jag får såna där DJUPT filosofiska funderingar...
Men...

Om världen styrdes av reumatiker....

Vi har inte tid, eller ork, med fientligheter eller diskriminering av våra medmänniskor.
(vi är FULLT upptagna med att inte tåla oss själva).
Vilket måste betyda att höjden av ödmjukhet..måste vara en reumatiker..

Vi skulle få en mer avslappnad, laid back -inställning till världen.
Lite mer mañana...
IDAG blir det inga konflikter i mellanöstern eller NÅGON annanstans! 
Eftersom det kommer in ett STÖRRE lågtryck skrinlägger vi ALLA fientligheter och konflikter tills det stabiliserat sig.
Jag menar.. Reumatiker - stela leder, stela ömma fingrar - INGA avtryckarfingrar som fungerar - INGEN vill knyta handen - Varför slåss när vi kan dricka en slatt kaffe och jämföra medicinlistor.

INGA konflikter om oljekällor..fast.. jag kan ju inte säga att det inte kommer bli lite grymt om varma källor.

Jag tror, i mitt numera vansinnigt ödmjuka hjärta, att vi skulle gå en mer humorfylld värld tillmötes. OM vi hade reumatiker i styrande positioner.
Varför skulle DET vara så mycket skojigare undrar ni???
JO.. för.. om man har en långvarig smärta tappar man kondition, koordination OCH smidighet.....
SE nu framför er ett Friski och Svettispass med ett sånt gäng... som ska..i takt med musiken.. klappa i händerna, under växelvis höger och vänster knä....samtidigt...när man står i en ring...., 
Man måste ha en viss humor, eller ha varit med,  för att inse det roliga. 

Sen kommer vi till de "bra" dagarna...
Då uträttas UNDERVERK.
Joo.. men idag har vi en stabil dag.. 
Jag tror att vi nog kan fixa världsfred på förmiddagen...
Mmmm... senast till klockan ett. 
Sen tycker jag vi tar och ordnar ett litet globalt knytkalas.
Det behöver inte vara så stort eller märkvärdigt.. 
Alla länder tar med sig sin nationalrätt så träffas vi vid långborden som är dukad längs ekvatorlinjen. 
Jag startar telefonkedjan med att ringa Norge.....

Jag menar... hur svårt kan det va ;)...?!

**Man behöver iof inte vara reumatisk för att ha ont men.. vi säger så här för enkelhetens skull. Nu ska vi inte sabotera min fina, ödmjuka tanke med en massa ovidkommande fakta.. ;)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...