Dax för en utredning...

Jag har uppnått en ny nivå av kinkighet.
(Jag är m a o inte bättre i min virusförkylning)

När jag blir kinkig.... grunnar jag.... inte positivt vill jag meddela
 (OM nu någon skulle missa DEN lilla detaljen)

OCH då tänker jag.....
AV VILKEN ANLEDNING:
Finns det sjukdomar.....????
Ja nu tänker jag faktiskt inte på reumatism och sånt fjoll som jag har..
Jooo det är väl en aning obekvämt och jag skulle väl inte gråta om jag slapp men... det är inget jag riskerar att dö av.
OK.. jag fattar väl den där  -OH, jorden kommer översvämmas...-teorin. eller Naturlig utgallringsteorin med.
DET JAG INTE FATTAR ÄR......
VARFÖR ska sjukdomar, olyckor och hemska saker hända BARN?????
Av vilken anledning ska det vara bra för?????
Det finns åldersgränser för ALLT.
Det kan BANNE mig finnas åldersgräns för sånt med.
Då vet man att efter den åldern KAN det finnas risk för att det blir nåt elände.
MITT förslag är att man tillsätter en utredningsgrupp och projektanställer några konsulter som UTREDER det hela.
Bestämmer en ålder när man inte längre anses vara barn...
TILLS DE ÄR KLARA tycker jag inte det ska hända barn NÅGOT hemskt alls..
Och för att förtydliga det hela tycker jag att man är barn..ungdom...småvuxen ända tills man är....... MINST femti......sext... ÅTTIO år.

Av samma anledning tycker jag att man behöver se över vad som är nödvändigt att ha kvar när det gäller IRRITERANDE åkommor och andra pinor.
Bromsar, mygg, knott till och med småsvän kan jag se en användning för..
Det är mat till fåglar och fiskar så det blir fler fiskar som man kan roa sig med att försöka fiska upp.
MEN FÄSTINGAR!!!!!!
Vad för djur äter fästingar???
Vilken fundamental funktion fyller de?
Finns det en allmän opinion som skulle GRÅTA hämningslöst om fästingar försvann???
Skulle det leda till världsomfattande protester och upplopp?
Eller cryptosporider... är det NÅGON som tycker världen blir FATTIGARE om cryptosporider försvinner?
Magsjuka.....? (ja nu menar jag om man inte ätit nåt som man blivit matförgiftad av)
Malaria...?
Virus....?

För att bestämma om dessa små petitesser ska vara kvar tycker jag vi har en SNABB folkomröstning.
DE som tycker att detta ska finnas kvar kan anmäla sitt intresse till en hotmailadress som meddelas av utredningsgruppen...........







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...