JAPP... Nu har jag hittat den

Är ju tillbaka på jobbet.
Och det går JÄÄÄÄTTEBRA!!!!! :D. faktiskt.
Hade väl en liten, pytteynka liten svacka i förra veckan.
Men NU är det bättre.. mycket...

Går på en annan växel nu.
NU har jag dammat av en användbar gammal vän.
"Men-det-är-väl-då-SJÄLVASTE!!!!!!...."
 Och jag tror stenhårt att det kommer gå VÄLDIGT bra!
JUPP!!!!!!!

NU är jag så förb-... ¤#^^*-less på att vara eeeemligt picklig,...
På att inte orka med något..
På att vara trött, slut, hopplöst frustrerad....och aaallra mest...
TRÖTT på att SLAPPNA AV OCH ANDAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så.. det var den avslappnings/inre frid-kursen....
(nåt litet tips har jag med mig för att inte bita ihop.. vill ju spara tänderna.)

Eftersom man nu får välja mellan pest och kolera....

Pest = smärtfri-inte ont nååågonstans.... MEN med migrän, depression och aptit och viktförlust...
"Iiiin i dimman utan karta :( "


Kolera=ont till och från...mest till men ändå. Det gör ju inte nööö-ont heela tiden.
Som det är nu är det mest nervpåfrestande.

OK.. jag kan INTE göra pärlsmycken, rita, måla...
(Hmm... nu ljög jag...skulle kunna måla stora saker som containrar.. och lador.. )
Det är finmotoriken som går åt skogen när det pillrar och sticks hela tiden.

MEN.. jag kan ÄTA! :D
Och det är GOTT!
Och jag kan baka...jag kan laga mat....till och med hacka lök.
 jag kan sticka...lite... några maskor blir det i alla fall innan fingrarna domnar.
Jag dormar inte av i soffan så fort jag går förbi den.
Jag kan se ett HELT program medan jag lutar mig tillbaka i soffan...utan att få gamnacke.
Ok.. världen kanske inte är rosenröd och underbart krispig.. men den är inte svart och hopplös i alla fall.

Så om man nu väger Pest och Kolera så är Kolera-sidan bättre..

Och JAG tycker FAKTISKT att jag FÅR VÄLJA!
Pratade med en god väninna och insåg att:
(Hon bestämde mig ;) )

DE É BANNE ME JE SOM BESTÄMM!!!!!

Jodå. jag tänker fortfarande lyssna på lilla doktorn. (nästan jämt)
Jag tror fortfarande att han vet vad han pratar om och så...

Men nu är det så att med de alternativ jag har... så väljer jag Kolera.
TILLS de har tid att komma på nåt som hjälper utan att slå ut MIG..det som är JAG.

Så nu har jag bestämt.

DET GÅR BRA!!!!!
Äntligen känner jag att det rätta humöret börjar komma tillbaka.
Jag kanske står på knä just nu... men det är bara det ena... och så mitt-i-Hel.......!!! att jag ger mig.
JAG SKA UPP!!!!!!!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...