Första dagen

Första dagen på jobbet.
Sååå kul :D.
Blev omkramad i parti och minut och kände mig väldigt välkommen tillbaka.
Första dagen försvann "PIFF".

Så iväg på ett litet avstämningsmöte med min lilla avslappningscoach.
Vi är inte riiiktigt riktigt överens om tagen.
Jag kan inte riktigt anamma hela filosofin som de har.......
Kommer inte riktigt överens med hela Mindfullness-grejen.
Kanske för att jag nu haft det här eländet ett tag och hittat egna sätt att hantera det på.
Jag lyssnar på musik - gör allt så ont så jag bara kan gå och stå - plutt in med mp3 och försvinn in i musiken.
Funkar inte benen och fötterna.... palla upp och pyssla lite, ha nåt för händerna.
Funkar ingenting - ja då löser det sig själv för då blir jag aaarg och sen somnar jag.
Det är nog för att jag är så in i bänken envis kanske.
För... DET GÅÅÅR BARA INTE - jag KAN inte bli VÄN med min reumatism!!!!!!!
Den är ju min absolut värsta fiende!
Dagen jag accepterar och låter Den bestämma obehindrat över min kropp då.... då....
 DÅ KOMMER DET REGNA NERIFRÅN!!!

När jag sen väl kom hem kände jag mig lite konstig..
ja... jag var inte sådär jättetrött och hade inte alls lust att vara inne.
Soffan såg inte alls sådär hypnotiskt "Kooomsi-komsi-sooov-en liiiiten-tupplur-ig" ut.
(rastlös energi... jag har bara inte insett det än... det kommer väl :D )

Så eftersom det snöade lite och det plötsligt kändes VANSINNIGT viktigt att ställa undan lite krukor och utemöbler så var jag ju nästan av nöden TVINGAD att pyssla lite ute.

Och när det var bortstädat såg det ju så VÄLDIGT tomt och trist ut på lilla altanen...
Och såååå kunde vi ju inte ALLS ha det.

Så det blev till att kasta sig in i förrådet för att leta efter lite roligt vinterpynt.
Det stod ju längst in bakom, under och bortanför....
Efter lite rumsterande och omflyttande blev det mer plats i mitt förråd och lite mindre plats i grovsoprummet.
Hämtade lite grankvistar och tände ljuslyktor.
Blev genast lite mysigt med snö.

Om jag känner mig så här konstig i morgon med...
DÅ ska jag sy de där gardinerna till sovrummet.. de som kommer bli så jättefina till det fina överkastet som jag fyndade i helgen :D .






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...