OOooouuuiiiuuuooooooo........

NU händer det grejor :)
I morgon ska jag iväg första dagen på Smärtrehab :)

Idag har jag varit iväg på en första Isotopröntgen.
Det var en ny upplevelse. Jag skulle då svälja en liten radioaktiv kapsel.
Sköterskan sa -knyck på huvet och "kasta" in den i munnen så du får den så långt in som möjligt i halsen för den är ju lite radioaktiv.
Mmmmhmm... OK.. sagt och gjort.
Så skulle då den lilla kapseln fara iväg och jag skulle då vänta i 3 timmar...3 timmar..som man har till övers sådär... jag var iväg en sväng men ändå.
Och det är en sån här gång som "förbannelsen" slår till.
Jag är nämligen utrustad med (ibland) aaalldeles för mycket fantasi för att det ska vara bra för mig.
Eller..kan det bero på att man hör till den där generationen som såg på Scooby Doo när man var liten???
Kanske. I mitt fall tror jag det är en kombination.
Ibland tycker jag till och med att jag är EXTREMT jobbig.
Det är de gånger som fantasin gör mig LÄTT hypokondrisk..
Om jag inte tar mig i kragen varannan vecka skulle jag SVÄRA på att NÄSTA gång jag tar sprutan...då hinner jag inte sticka in den förrän den vuxit sig sååå lång så den kommer ut på andra sidan benet.
(Den är inte mer än MAX 2 cm lång men jag är en aaaning fjollig när det kommer till sprutor)
För jag LOVAR..den SER längre ut ju mer jag tittar på den eländiga lilla saken.

Nååja.. där satt jag i alla fall och funderade över den lilla kapseln..
Såg riktigt framför mig hur den började lysa när den guppade runt i min mage...rök lite sådär giftgrönt....
Sen..(som på Scooby Doo i det där mysteriet..ni vet) sen började det bli gröna, lyysande ringar i min stackars magsyra....
(kändes det inte lite starkt där vid magmunnen)
NEJ! -sa mitt förnuftiga jag. SLUTA FJOLLA DIG!!!!!!
Men ändå....kändes det inte lite som ....

Efter väntetiden så fick jag ligga på brits och blev omstoppad.
Sen hissade de ner den jättestora apparaten och försvann ett tag.
Tillräckligt länge för att jag skulle somna. Sov gott i åtminstone en halvtimme.

Gick förbi en sån där affärsdörr med kontrollpipar - ni vet såna som reagerar på prislappar.
Och det pep inte eller så så...

Men ... funderade ett tag på om jag skulle ta med dottern in i klädkammaren, släcka lampan och OM jag blivit självlysande kunde vi ha ett tidigt Halloweenparty :).


Puss i pannan på er alla :)
Önskar alla som tittar in en ....
 Och så.. :)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...