REN terapi - TACK Goa Moster <3


Nu ser det ut som de börjar trilla på plats.
Alla abstrakta rehabåtgärder och remisser börjar få datum och verklighet - de blir verkligen av.
Inser att nu måste det få ta den tid det tar.
Det finns inget jag kan göra annat än att försöka balansera vad jag VILL göra med det jag faktiskt KAN och orkar göra.
Låter lättare än det är.

Nu när det är höst och fint VILL jag ju trava ut i skogen.
Har inte fiskat eller varit ute i skogen en enda gång, joo, kortare stunder men inte som jag skulle vilja.
Jag vill ju plocka bär, svamp, fiska.
Och jag mår ganska bra när jag får samla ihop och stoppa i frysen och ha ett förråd över vintern.

Så jag la ner lite extra omsorg och tog in kryddorna i år.
Och så for jag till "Coop-skogen" och "tog" hem lite därifrån.
Har strimlat selleri och rödbetor och stoppat i frysen.
Ringde Moster och fick mig ett recept så nu har jag lagt in en STOR burk med gurka.
Nu är det bara purjon och rättikan kvar.
Fixar det när jag druckit en skvätt kaffe och tagit en liten paus
(Och TÄNK va bra det blev med en bloggpaus :D )
Tack och lov har jag en underbar liten assistent så jag behöver inte hacka och skära.
PLUTT ner i maskinen - klaaart att stoppa i byttor och karotter.


Det är väl inte RIKTIGT detsamma.
Men ändå...jag grejar runt i köket, lagar lite gott och det är reeeen terapi.
Må-gott-terapi.

Fortsätter det såhär får jag ladda om och bjuda in på en brakmiddag :D




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...