Ooohhh så skoj...

Höstkatalogerna börjar dimpa ner.
Ja åtminstone nån hamnar i min brevlåda.
Alltid lite roligt att bläddra lite och se vad som är nytt.
Lite goda tips och modeller som Askungen sa.

Jag är inte slaviskt bunden till mode men tycker det är lite skoj.
En utmaning att hänga med lite när man har snäv budget.
För mycket kan man fixa själv :).

Började med att kika lite på byxor.
Ja...något annat än jeans då. Kunde ju vara lite skoj sådär.
Men jag tycker det börjar bli lite jobbigt att förstå....
Jag menar..
Tights - det är väl ingen konst. Det är ett snyggare namn för utanpå-långkalsonger.
Leggings - Ja det blev ju omodernt med tights och man fick komma på ett piffigare namn.
Oversize - stortröja/skorta.. det är ju lugnt.

Men så kom vi då till Jeggings.....
Efter lite funderande insåg jag att det var leggings/tights som såg ut som jeans med gylf och knappar.
Alltså kunde de inte heta jeansleggings som de gjort förr utan det blev då Jeggings.
Bara en sak kvar då... VAD I HELA FRIDEN ÄR TREGGINGS?????
Inte för att det är en livsavgörande fråga eller att jag ens tänker köpa dem...
de såg inte ut som de skulle sitta kvar på min kropp. De skulle OBÖNHÖRLIGEN bli Gällivarehäng på dem :(
Det bara irriterar mig att jag inte kunde luska ut det så om någon vet.... tala gärna om det för mig.
När jag sen kom till en sida med, som jag tyckte det såg ut, byxor som såg lite mindre slimfit-sipertight-lowcut.  Börjar nöjd läsa lite.... Morotsformade ben...? fixerade pressveck...? ANKELKORT...???
Joodå.. det var höst/vinterkläder.
Näää.. bestämde mig för att morotsformade byxben med fixerade pressveck lät aaalldeles för mycket som nåt man blev iklädd som barn. Tillsammans med Baylonpullover i pistagegrönt eller käckt lejongult.
*Huuuurv*

FORT och snabbt bläddrade jag till den trygga JEANSsidan :)
..........................................................................................
vad ser jag....
Shapingjeans - push in, push up
Vintagejeans
Vaxad Denim
ja förutom slimfit, bootcut, straight och så midjemåtten low, normal och high.

Inser att jag nog inte är skapt på rätt sätt för att ens FÖRSÖKA hitta ett par jeans på det BEKVÄMA kataloghandlingsviset.
Nää.. för mina nervers skull fortsätter jag nog att köpa mina jeans på stan.
Har hittat en modell som jag aaaldrig kommer ihåg vad de heter men som ligger på hyllorna rakt fram till höger när man kommer in på Cubus.
Och DE sitter kvar där de ska. Utan en massa tjorv.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...