Men VARFÖR...? Hur tänkte de då..?

Hemma idag.
Ömt och eländigt innifrån och ut.
Det är så irriterat så till och med SKINNET känns ömt.
Det är de förb... växlingarna. Min kropp hinner inte med i alla hög och lågtrycksväxlingar.
Det räcker med tio grader så börjar den knorra. Och nu har det varit lite mycket hit och dit så nu gick den i strejk.
Inte mycket att göra åt... (märks det att jag försöker övertyga mig själv...??!!)
Är bara att ta det lugnt och Hrmmm... viila. (jodå jag försöker ju i alla fall)
Man får ju... acceptera.... sina begräns... (NÄ NU ¨'*§~~ får det vara nog!!!!)
Jag har inte mer än klivit upp och fått i mig frukost...!
Jag hasar runt som en miniQvasimodo och det knakar och knäpper i mig!
ALLT är jobbigt och gör mer eller mindre ont...
OCH JAG HAR SÅ FÖRBANNAT TRÅÅÅÅÅKIGT!!!!!!!!!!!!!!
JAG VILL ÅKA PÅ JOOOOBBET!!!!! Jag VILL inte vara hemma! I alla fall inte när jag MÅSTE och inte får välja själv!
Och GRINIG är jag...
Och KINKIG!!!!!!
Jag skulle faktiskt kunna gå så långt så jag kan tala om att när jag är på det HÄR humöret så TÅL jag banne mig inte MIG SJÄLV!
Jag känner mig som en GRINIG, BITTER TAANT!!!
Och inte av den BRA sorten heller. Utan den där SURA som ALLTID hittar NÅGOT fel på allting.

När jag ändå håller på....
VEM kom på att det var en bra idé med lågskurna tights?????
Nu pratar vi inte om de som är NORMALA. (nedanför naveln fortfarande)
Vi pratar om de som NÄTT och jämnt når över trädgränsen till "parkreservatet"....
Jag menar... HUR tänkte de att de ska sitta kvar???
Normalt bor jag mer eller mindre i jeans. Älskar att ha jeans... av någon anledning trivs jag bäst i jeans.
Men idag tänkte jag inte ens försöka knäppa jeansen.
Idag var en MJUKA kläder dag.
SÅ jag letade låångt in i garderoben och hittade ett par tights.....
Ett par lågskurna... UPPENBARLIGEN.....för de är INTE designade för att sitta där de ska.
Jag är väl inte rätt kroppstyp kanske för den här modellen..
Men HUR är den människa skapt som får de att sitta kvar???
Är det meningen att man ska vara sååå mager så att bäckenbenet sticker ut så mycket så man kan hänga upp linningskanten på dem???
Kanske... men det skulle ändå innebära (OM jag nu var såå mager) att jag var tvungen att DRA UPP DEM så mycket så jag skulle ha en SNYGG KAMELTÅ!!!!

SUCK....
Ni ser ju vad jag måste stå ut med när jag är på det här humöret.
Det är väl förståeligt att jag inte riktigt tycker att jag är en resonabel person idag.
Det är tur att jag har BEHÄRSKNING så inte mitt stackars oskydiga barn blir utsatt.
Mina andra nära och kära... DE är vana....
Men jag ska skicka ut en allmän KINKVARNING till dem..

Ha en bra dag alla..
I morgon KAN vara en bättre dag...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...