Projekt Runway Audi-edition

Grejar och donar.
Oftast kommer ett litet projekt till för att jag blir irriterad över något.
Den här gången var det bilklädseln...
Hade köpt en budgetvariant (skit) som skulle passa på min lilla bil (inte då) för det var en allfit-size-oh-så-bra....
Men nääe...
Den var gjord i stretchig plysch-variant. Och så fort jag kasat in min kropp i bilen så var det knöligt någonstans för kläderna fastnade på nåt sätt i bilklädseln och så korvade det sig någonstans.
Och det är en av de saker här i världen som jag inte klarar av....
Korviga kläder som knölar sig när jag ska köra. Kalla mig känslig då men så är det.
Och när toleransnivån rann över fick jag ett lätt sammanbrott och tänkte..
-Hur svårt kan det va...?????
UT i bilen... men bomullstyg och en bläckpenna...
Tog ut ett mönster..
Provsydde...
Provade....
Mjaa... duger åt mig.
STÄNKLÄTT
SEN skulle jag ju bara ta ut mönstret och sy ihop det i jeanstyget som jag hade tänkt mig då. Snyggt slitna jeans... blir kaaanon!!!


Och det  var DÅ jag insåg att det FAKTISKT inte går att ta ut hur stora... eller långa.. eller någonting bestämt i slimfit-jeans.
Jag hade inte så många stuprörsmodeller..
Inte heller hade jag pösjeans.. några stuprör med raka fina ben hade jag.

Önskade ett tag att jag hade köpt jeans på metervara. Men jag hade ingen lust att tvätta det tills det inte fällde.
Önskade ett tag HETT att jag hade haft jeans i storlek XXXXL Loooose fit att tillgå.
Det hade underlättat.
Men.. efter lite pysslande och en liten ramsa här och där så.
Nu är framsätena klara. De ska bara sittas in lite innan jag gör de sista justeringarna.
Så är det bara baksätet och nackstöden kvar sen.


 Blev en liten ficka för isskrapan med.

Kommentarer

  1. Briljant lösning för isskrapan :) Den letar man ju efter hela tiden (OBS vintertid) ;)

    SvaraRadera
  2. Tack tack :)
    Ja David, vintertid finns det aaaldrig någon bra skrapa när man behöver.

    SvaraRadera
  3. Haha ja urs för när det korvar sig!
    Blev ju tyyyypiskt snyggt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...