Det finns inga genvägar till en god...

Var i farten igår.
Knäskurade altanen på framsidan och oljade in den.
Satt sen väldigt nöjd och sippade på ett par öl.
Har fått hem min "specialleverans" :).
För NATURLIGTVIS har bolaget slutat ha den enda alkofria öl som går att dricka i sitt sortiment.
Så den måste man beställa hem.
Mjaa.. jag är en aning kräsen när det kommer till det.
Synd bara att jag inte hittat någon mörk öl som är alkofri.

Satt i alla fall och grunnade på vad mer som borde göras. Försöker göra allt sånt där tråkigt nu så att jag kan ägna den sista veckans semester BARA åt lilla Skruttan :).
Det är förskräckligt tomt när hon inte är hemma.

Bestämde mig i alla fall för att det mest akuta var att städa förrådet.
Eftersom jag verkligen behövde komma åt växthuset.
Om jag stod på tå och kiiikade mellan grejorna så kunde jag ANA att det låg lääängst in på en hylla.
Så! jag bestämde igår att det fick bli dagens projekt.

Började riva ur förrådet. FULL AV ENTUSIASM (nääe... inte mycket men det SKA göras)
När jag då fått ut en betydande del och JUST kommit igång.
DÅ BÖRJAR DET REGNA.....
Men skam den som ger sig. Kasade in det som skulle förpassas vidare igen och tog mitt lilla växthus under armen.
För i år tänkte jag INTE bjuda skatorna på några jordgubbar.
SÅDESÅ!!!!

Nu är det klart.
Det tog bara 2 TIMMAR!!!!!!
Då menar jag att montera ihop det futtiga lilla växthuset.
Det är väl inte meningen att man ska kunna göra en sån sak själv..normalt.
För när jag satt i den ena sidan... rasade den andra.
Det lutar lite där jag bestämt mig för att sätta upp det.

I ett sånt läge blir jag en aning VRÅNG!!!
Så med hushållssnöre, häftpistol och lite "MEN-DE-VAR-VÄL-DÅ-SJÄLVASTE...."
står nu min skapelse på plats.
Det är väl kanske inte vackert. Men vänta bara tills jag Pimpat det lite med ett par blanka cd-skivor.
Då ni :D.

Som en dränkt katt kravlade jag mig till sist in och la häftpistolen på tork.
Såg fram emot och krypa upp i soffan med en öl.. men.. det var ju medan jag var vrång och så...
Nää.. nu är jag ganska frusen och en aning öm.
Så det blir soffhörnet och en STOR kopp vaarmt te.

jag har fått ut mina grodor :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...