Det är så viktigt med en BRA start på morgonen

Sovit gott inatt.
Vaknade av att solen sken in genom fönstren.
Och eftersom det inte ringt något alarm måste jag ha vaknat för att jag var utsövd. Fast klockan inte ens är 8.
För det är då klockan ringer. För jag vill gärna äta frukost innan jag tar itu med tvättstugan.
Slänger ett förstrött öga på telefonen för att få veta exakt HUR tidigt det är.
Blir BRYSKT upplyst om att det är 5-min-till-tvättstugan-tidigt!
Är ändå ganska lugn.
Skuttar entusiastiskt ur sängen och sorterar tvätten.
Jag menar.. med lite positiv stress kan man uträtta underverk. Även utan kaffe.(har jag hört)
Tvättsäckarna klara på 5 min - check
Stoppar ner tvättmedel och sköljmedel - check
Slänger upp den tyngsta på axeln - check
Böjer mig ner, lite snett, för att lyfta upp den andra säcken.
Och känner hur något riiiinnnnner nerför ryggen och benen på mig..............
Tvättmedel..............
Då har jag lyckats stoppa ner det förb.... paketet på EXAKT rätt sätt så att det TIPPAR ur när jag böjer mig....
ALLTSÅ!!!!!
Det finns säker VÄLDIGT mycket bra statistik på POSITIV stress.
Men hädanefter tänker jag SJÄLV  bestämma vad som är positivt och negativt.
DET HÄR VAR INTE POSITIV STRESS!!!!!
Men... Jag hanterade detta på samma stoiska sätt som jag hanterar ALLA mina livskriser.
Jag andades DJUPT mellan HÅRT sammanbitna tänder och SVOR!!!!!!
En låååång uppfriskande ramsa.
Prova själva någon gång. När man biter ihop tänderna hårt så blir det bara lite mummel som slipper ut och det är utmärkt när man har barn.
På visst avstånd dock. I alla fall mina har varit utrustade med VÄLDIGT stor inbyggd parabolutrustning som pejlat in ALLT man sagt med lägre röst.
Nåja. jag hade inte MASSOR med tvätt. Och ingen hade knyckt den när jag kom dit.
Första maskinerna är i.
Och jag har gjort ännu en sak jag AaaAldrig skulle göra.
Jag pluttar på datan, äter frukost och sippar UNDERBART kaffe på en gång.
Närmaste planerna för förmiddagen är att FORTSÄTTA sippa underbart kaffe..
Lite mer frukost...
Och sopa upp den där högen med tvättmedel på badrumsgolvet.

Goood morgon på er



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...