Sjung-med-vänlig musik

Jag lyssnar på det mesta i musikväg.
Tycker jag har ett ganska brett val fast... det förstås
 Inte jazz.. jag tycker det låter som om de inte är överens om vad de ska spela. Så alla spelar det de vill...
Kan ju ha fel men det är vad jag tycker.
Och inte lyssnar jag så jättegärna på Metal heller. Dottern gillade Dimmu Gorgir och grabbarna ett tag och .. jaa.. Growling tycker jag inte riktigt är sjunga.
I mina öron låter det som om micken fastnat i halsen och den stackars sångaren DESPERAT försöker skrika på  hjälp och samtidigt harkla sig KRAFTIGT för att få upp den.
Men IGEN. Det är en HÖGST personlig uppfattning och jag är inte utbildad musikkritiker.
Så vad vet jag.

När jag städar, grejar och känner ett behov av att skutta runt blir det lite blandat.
Sjung-med-musik.
Då blir det Nostalgi-listan med allt från AC/DC, Abba, Elictric Light, Creedens, Springsten, Smokie...
Kort sagt "På tiden det begav sig"-musik
Musik man kan dansa runt i lägenheten och sjunga med till.
Så grannarna får förlåta men nu går min Nostalgi-lista varm.

Hmm.. kanske var kaffet en aaaning starkt.
Känner inte alls för att gå och lägga mig.
Känner för att ta en svängom med dammsugaren...:D





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...