Konstruktivt Aaaarg....>:(

Det har inte varit någon rolig vår.. inte för mig.
Gick på ett par ordentliga örfilar ang min reumatism och gick ner för räkning.
På det kom ett par ordentliga smällar som man får ibland och som hör till livet.

När jag går ner för räkning brukar jag rita, måla, skapa mig ur mina svackor.
Eller så har jag blivit arg... och med ilskans hjälp har jag dragit min motsträviga kropp tillbaka till fungerande form.
För det är så livet ser ut. Det går upp och ner.

Den här gången blev det inte riktigt så.
Hamnade i ett tomrum.
Ett vacum.
I ett känslomässigt ingenmansland.

Inte för att det har påverkat något i vardagen.
För såna petitesser bryr sig inte vardagen om.
Det ska fortfarande fungera. Och det har det ju såklart gjort.
Jag vill ju inte slå mig på bröstet och säga att det beror på att jag är vrång.. eller att jag är mamma.
Nä.. jag är väldigt övertygad om att pappor klarar det lika bra i samma situation.
Kanske är det för att man är förälder......
För att man gått igenom den där "det-spelar-ingen-roll-om-du-mår-skit-och-är-OHYFSAT-förkyld-blöjan-ska-bytas-och-maten-ska-på-bordet"-härdningen.
Har man gått igenom sånt..och dessutom sett fördelarna i eländet...(täppt näsa - bajsblöja... behöver jag säga mer....).
 Det ska bara gå på nåt vis.


Så fick jag en kväll en teknisk uppenbarelse....
 - Oh... låt oss skaffa Spotify...(jag menar oss...datan och jag... jag har inte löss eller så...)
jooodå jag kunde. Och jag gjorde..
 Sen att det blev en liiten teknisk fnurra på det och jag nästan orsakade en närstående släkting ekonomisk kolapps (av en olyckshändelse....:/ och så...) det behöver vi inte tala sååå högt om.
För jag ordnade upp det.
Men mina tekniska kunskaper firade inga triumfer direkt,,, blev ingen guldmedalj där inte.
Kunde ha fått en klapp på huvet kanske men det hade nog mera klassificerat sig som en örfil......
Datasnille kommer jag aldrig bli.
I ALLA FALL........ (jag är hopplös när jag ska berätta nåt....)
Så fick jag i alla fall Spotify...
Och jag hittade MASSOR av -Oh den vill jag ha musik.... som jag laddade ner och pluttade in i min mp3.
Den har sedan dess varit stadigt inplanterad i mitt öra...
Hittade musik som gick rakt in i min frusna lilla själ............

Så ikväll...
Bara sådär...
Kom en tavla upp....
Ett motiv i kol... och en textrad som fastnat....

Jag kanske inte är arg än...
och jag är långtifrån i toppform...
Men banne mig.. jag tror näsan har lyft en aning från det miserabla underlaget...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...