GROVT vållande till.... ja nästan mordförsök.

**(se nedan)
Ja.. jag skäms ju lite.
Jag har varit en aning disträ.
I normala fall är jag väl inte ett under av KNIVSKARP iaktagelseförmåga och hrrmm... (minne)
Nää.. jag är väl VANLIGTVIS en liten aning så där ur fokus för att jag har så mycket som jag vill komma ihåg.
(NOTERA nu.. det står citat: som jag VILL komma ihåg... inte att jag gör det. )
Och DET är för att ALLA människor i dagens samhälle KÄMPAR för att försöka komma ihåg och hålla reda på en FÖRSKRÄCKLIG mängd saker som man BÖR komma ihåg..
FAST MAN INTE ÄR DET BITTERSTA INTRESSERAD av det.

**var vänlig och ha detta stycke i klart minne innan ni fortsätter läsa. Det är viktigt

Jag har blivit varse att det är skillnad.
Jämlikhet i all ära men DET ÄÄR SKILLNAD!!!!

Det må vara att det är samma men.....
Jag hade tidigare en DORIS.
En FANTASTISK tantaudi. Ett redigt jämtländskt fruntimmer!
Jag vet att det var en tantaudi för det fick ledigt plats en halv lägenhet i den. Den var tålig och rejäl.. ja... som en tant.
Hon var kanske inte den blankaste men startade gjorde hon fast det var rackarkallt.
Gick gjorde hon också... och inte gnällde hon i onödan inte..
Det är väl bara en gång som jag kan minnas att hon stampade ner pedalen och röt ifrån.
Då lät min kära lilla Doris -NJÖÖÖÖÖÖT!!!!!!!!
Och det hade hon all rätt till...för det var näästan slut på olja.

Jaa... NEEEJJJ.. det är inget jag är stolt över att erkänna men.... jag var väl även då en aning disträ och till mitt försvar vill jag bara säga att DET BLINKADE JU BARA EEEN GÅNG sådär lite grann..

Men det var väl inte mycke att tjata om jag fyllde i en dunk modell STOR och sen var det frid och fröjd.

Som plåster på eländet spillde jag i glykol och bytte vindrutetorkare.
Och det var hon nöjd med så det var en ödmjuk liten Audi.

Nu har jag en GLENN
En PIGG och UNG -93.a.
(jaa jaaa... nu får ni hejda er lite... JÄMFÖRT med Doris är Glenn bara BARNET)
Blaank och fiin... En ivrig liten sak. Man behöver bara nudda lite vid.. ja ni vet....
 gaspedalen. (fy på er.. vad trodde ni?)
Nåja.. var var jag.. JO!
Jag har ju alltså nu då en fräsch liten nittonåring till min tjänst...
:) medge att det låter lite Kinky à la Hollywoodfruar :)

I alla fall...
Med min lilla bilpojke svängde jag förbi min oootroligt mer maskinkunniga släkt...
Han började med att fråga.. - var det en v 4 du hade????
-Nä VETDUVAD!!!! Jaag har en blank V6:a jag...(svarade jag lite kaxigt)
-De låter inte så där... (svarade kusinen)

För att göra en lång och lätt (läs väldigt) pinsam historia mindre plågsam (för mig) så kan jag tala om att det blev en akutdonation av ....... flera... skvättar (liter) olja.
Han hostade som en lungsjuk gruvarbetare heeela vägen hem..........
Jag blev BRYSKT informerad om att lampan inte BEHÖVER lysa innan Han behöver lite TLC.
Att Glenn är en aning...KÄNSLIG....(han är nog en konstnärssjäl) och om det går så långt så att han behöver låta - NJÖÖÖÖT för att det fattas en "skvätt" olja....
DÅ kommer han att bildöden DÖÖÖÖ.. och jag kommer att vara skyldig till berått motormord....

För att på nåt litet sätt gottgöra Glenn för att jag inte uppmärksammat hans små behov.
Har jag TYNGD av dåligt samvete nu fixat ny bilklädsen och pimpat honom lite.
Och för att han ska förstå att det är OK att vara en känslig liten pojke blev det en svart bilklädsel med ROSA blommor.












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...