Det började med en skakning på nedre däck....

:) Nä inte riktigt. Men samma melodi...
Kanske mer som

-Det började med en flyttning av en kommod.....
Den fyllde mig med irritation där den stod....
-jag förstår inte riktigt orsaken till varför allt annat måste väck....
men jag blev sugen på att möblera... och kände mig därför ganska käck...
-Jag flyttade foton på barnen och tog ett stadigt tag i en skänk...
det gick lite illa så nu sitter jag hääääär och i mina ögon syns ett blänk....

JA... nu har jag väl nått så långt jag kan inom Knåpa-ihop-en-hit-låt.
Nu börjar väl rimmen kännas lite smärtsamt dåliga.

Kanske inte blir en topplåt på Mix Megapol men...
Inom heminredningskretsar skulle jag kunna tänka mig att den KAN bli stor.....

Allt började med att lilla gumman var snorig..
Nää det kan jag väl inte heller säga..
EGENTIGEN började det med att min sjukgymnast ringde och sa att hon skulle vara hemma för VAB idag och ville ändra vår tid till måndag.
Eftersom jag själv var hemma och vårdade litet barn så tänkte jag OK.. det blir bra.

Så går jag ner i köket och så blir jag en liten aning irriterad på den där kommoden som JUST DÅ kändes som den stod i vägen..
Så jag flyttar lite på den.. inser att jag inte har nåt bra ställe att ställa den på...
OM jag inte ställer den där köpmandisken står..
Och om jag då också byter plats..

Behöver jag säga mer..??

Nu sitter jag i alla fall här och sippar på en liten Carlsberg och begrundar livets lite djupare sidor.
VARFÖR???
Varför finns det........
Trasor
trasor finns för att "mindre" starka personer ska kunna flytta "större" saker själv.

Plåster
Plåster finns för de tillfällen i livet som man "råkar" bli lite ivrig och drar en köpmandisk över tån och spräcker nageln.

Alvedon
Alvedon finns för att stilla och trösta lilla tån så den slutar att pulsera
-K-L-ant... K-L-ant.....

Kaffe
Kaffe i JÄTTEMUGG och mörk choklad finns för att trösta resten av kroppen.

Öl.
Alcoholfri öl finns för att även klantiga kvinnor som tagit mediciner och Alvedon ska kunna njuta av en kall öl och Chips.

Så nu sitter jag här och mår en aning gott för att det blev ganska hyfsat bra i både köket och vardagsrummet.
Hallen där allt som blev över står tar jag i morgon... kanske... jag misstänker att jag kommer vara i lugn och fiiin form i morgon.
Men det gör inget.
Hade ändå inte tänkt göra några handstående nedrullningar eller hjula destomer.
Och så blev jag ju varm i musklerna. Precis som min sjukgymnast sagt att det var bra att bli..
Och töjt lite har jag gjort med...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...