Sommar

I år var det sommar på en tisdag.

Bara sådär "PIFF" så var det sommar.
Vad gör man då som härdad Norrlänning?
Sliter av sig kläderna och kastar sig ut i solen, desperat reflekterande varje solstråle?

Nej..
Man tar ut sommarmöblerna.
Viker upp ärmarna på t-shirten och kavlar upp byxbenen.
För djupt ner i barndomens ryggmärg ekar fortfarnade de visaste av alla visdomar.
Svettas in sommaren..
Frys in vintern..

Ingen vet längre vad det ska vara bra för men ändå...

Och det é då inte stor mening att shåa upp sig och gräva fram någon bikini än....
Nää.. det har snöat på skolavslutningar förr..

Än en gång, precis som förra året och året förut, förundras jag över mitt förråd.
Jag menar..jag har ett ganska bra hänglås på dörren och det har inte varit någon allmän utdelning på nycklar till det.
OCH ÄNDÅ står det en massa RAT överallt.
VEM HAR STÄLLT IN DET???
TRÅNGT OCH ELÄNDIGT. Stökigt och huller om buller.
Hur blev det så???
Jag VET ju att jag bara ställt in bra saker som kan vara bra att ha SEN.
Sånt som skulle passa och vara användbart i nåt av mina små projekt. :)

Nää.. det måste jag ta itu med.
Ser ut som det blir "luftigt" i förrådet framöver.

Har tappat tråden i mina projekt.
Lusten och glädjen att skapa har försvunnit.
Livet och förutsättningar ändras.
Så jag rensar både hus och sinne.
Kan vara nyttigt har jag hört :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...