Sånt man inte tänker på...

Igår morse när jag skulle flytta mitt pryttel från den lilla väskan till den lite större väskan insåg jag att jag inte hade mitt bankkort....
Jag tittade igen.. mer nogrannt... INGET kort.
Eftersom jag inte ville gripas av panik direkt gick jag, fortfarande ganska lugn. till jackan och tittade där...
Nääe... 
Gick tillbaka till plånboken... letade...
Nu kröp paniken på och jag började energiskt titta i hela väskan...
Både den lilla och den större...
Tömde ut innehållet i den stora, fast jag egentligen visste att det inte kunde vara där.
Lavinen av Bra-att-ha-saker och annat nödvändigt svämmade ut över köksbordet men inte ens då hittade jag kortet.
Jag såg nu framför mig en ELÄNDIG SKURK som förmodligen hade hittat mitt kort.
(jaa.. jag kanske tittar lite mycket på CSI och Forensics och grabbarna men...)
Tröstade mig ändå med att den skurken blir då inte fet på mina stackars korvören....
He he..... 
Skuttade ändå energiskt upp för trappen medan jag ringde min stackars mor (klockan var TIDIGT).
Väckte henne för att be henne kolla om jag glömt kortet på ICA.
Flyttade undan min lilla slant från kontot och SPÄRRADE aaaallt.
SÅ... nu kunde de ju försöka handla på DET lilla kortet... ha ha ....

Nere i köket igen började det bli lite brått... 
Rakade ner mina små nödvändigheter i väskan och flyttade undan den lilla plånboken.....
men... OJ... va konstig den kändes...............................................................................
Liksom stel på mitten......

BEHÖVER jag säga mer....???? 
Bakom fodret.... där låg det... det numera spärrade lilla kortet och FLINADE åt mig.
Nåja.. vad gör väl det... 3 till 5 bankdagar går ju så fort....för det var ju inte så lätt att man bara kunde Ospärra det när det nu var SPÄRRAT.... 
Nåja..
Jag hade ju en liten slant och tog även ut lite pengar så jag skulle klara mig.
MEN..
Imorse behövde jag tanka lite.
Är det NÅGON som har försökt tanka med KONTANTER på sistone.....på en obemannad mack????
Om inte kan jag tala om att DET GÅÅÅÅÅR INTE!!!!!!!
När försvann det??? Och vad var det för snille som bestämde att DET var en bra besparande åtgärd???
Och jag ville tanka på den aningen billigare obemannade macken för bensinen är ändå så dyr så man åtminstone skulle få service av en snygg liten Chippendale när man tankar. 
Tycker i alla fall jag.
NÅJA...
Jag såg FÖRMODLIGEN ut som en TOTALFÖRVIRRAD blondin som sniffat för mycket väteperoxid och permanentvätska när jag irrade omkring och försökte hitta luckan som man stoppar in SEDLARNA i....
Jag hittade den inte.... FÖR DEN FANNS INTE!!!!!!
Numer ska man tanka med KORT!!!!!
OM man har nåt!!!!!
Som inte är spärrat för att man råkar ha en plånbok med Sigrid och Roy komplex!!!!

Jaa.. jag är en aaning upprörd... 
Dessutom gick mina glasögon sönder.. de tappade en skruv....
Inte mycket att gnälla om EGENTLIGEN... 
MEN SÅÅ INFERNALISKT IRRITERANDE!!!!

Dessutom inser jag att det inte är slut på eländet....
Det är fortfarande 3 - 5 bankdagar kvar innan jag får mitt kort.
GOTT om tid för fler IRRITERANDE saker att hända.
De brukar komma i flock......
Det här är formodligen bara början......

Men nu är jag beredd.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...