Livets svåra gåta....

Älska, glömma och förlåta????
Glöm det!
De måste ha skrivit fel.
Fast det kanske har rätt. I den bästa av världar kan de ju funka så.
Jag menar.. ta bara... ja... hmm.. en lyckligt slut med eländig början... mjaa... ta...
Skönheten och Odjuret... han var ju lite ofärdig i kroppen... eller...
Askungen....
Hon blev ju en skvätt pessimistisk där på balkvällen. Vem kan glömma:
-Vad är väl en bal på slottet... replikerna???
Men se det gick ju bra. Bara man inte tappar hoppet så löser sig allt.
Om man bara håller hakan ovanför vattenytan.....
Har några möss, en gudmor som kan trolla, ett EXTREMT positivt tänkande.... och .... ehmm....
JO! INGEN verklighetsförankring. DÅ kan det funka.

HALLÅ!!!!

Verkligheten anropar....

Här ute i det riktiga livet funkar det inte så...
Här ute är det inte "Livets svåra gåta" som gäller.
Här är det Livets Hårda Skola som regerar:

INSE...

ACCEPTERA...

LÄR DIG LEVA MED...

Fakta som inga önskningar eller all världens positivt tänkande kan ändra på.

JUST NU!!!!!
Har jag fått allt jag kan ta av........
-Du ska se det löser sig..........
-Det ordnar sig nog......
-Bara du försöker vara lite glad........se det positiva.
-Jamen SOLEN har ju kommit fram nu... du ska se det känns snart bättre...
-Du blir nog piggare snart.......

Nästa person som välmenande klappar på mig och säger att det lööööööser sig...
ja... jag lämnar inga garantier....
Jag är NORMALT inte en aggressiv person..
MEN!
OH.. va det skulle va skönt om man kunde KLAPPA tillbaka....
Stampa på foten, sparka lite på smalbenet och råka PETA till i ögat och .... hoppsan tog krokben.. OJ... råkade trampa på knogarna.. hoppsan
och sen säga...
-Se det POSITIVA i DET du!!!
Det blir nog snaaart bra...(klapp, klapp)
Du ska se du blir nog bättre... (mera klapp)
Nu vänder det snart ska du se.... (Smärtsamt klappande)

ULTRA-MEGA-HYSTERISK-GIGANT-SUUUUCK!!!!!!!!!

Nääää...
jag är väl inte riktigt mig själv just nu.

Inse är väl en sak...
Acceptera är väl en aning svårare men jag kommer väl dit.
Lära sig leva med....... ja.. det kommer väl det med.

Det ger sig... så småningom.

Men lära sig leva med och LE från hjärtat..
 DET kommer bli svårt.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...