Lokalsinne

Sitter vid symaskinen och längtar ut......
Ut till skogen........
Vet att det är på tok för tidigt än. Men Åhh vad jag längtar ut i skogen.
Gå genom en grön skog... bara gå och vara... andas... läka och hämta igen sig.
Fylla på reserverna.
Sitta vid en liten sjö. Med MASSOR av gott fika (naturligtvis).
Koka kaffe i sotpanna.
En liten brasa.
Fiska lite grann.
Till ljudet av mygg och knott som låter...
 MMmmmmmmums... mmmmmmat....;)

Men jag måste planera det lite.
Eftersom jag numer blivit så modig så jag åker till skogs själv...
Och det RÅKAR vara så att jag förmodligen har Norra Europas SÄMSTA lokalsinne...
Jag lovar.. släpp lös mig i en skogsdunge (3 träd i lös formation) och jag går vilse.

I och för sig spelar det ingen roll om det är skog eller stad eller VAR SOM HELST.
Jag har INGET lokalsinne.

SÅ.. eftersom jag INTE tänker sluta åka ut i skogen har jag en plan....
FLEXIKOPPEL!!!!!!!
Om man har flera.......
och kopplar ihop dem.....

Så om ni någon gång skulle råka hamna i en skog och se en massa snören som vindlar sig kors och tvärs mellan träden. Bli inte brydda :) Det är nog bara jag...
Hojja så kan vi dricka kaffe ihop.

Eller så kan jag lära mig den där kompassen igen...
Men jag blir hela tiden osäker på var jag kom ifrån..
Är en aning disträ med så det gör inte saken bättre.

Nä.. Nu blir det en vända till med symaskinen.
Min fina Pfaff har fått en släng av Zig-zag-amnesi...
Ska försöka mig på en grundlig genomgång, rengöring och se om den blir bättre.
En annan dag. En tålmodigare dag. Annars får jag väl lämna in den till aktoriserad personal, antar jag.
Så länge får det gå med den gamla Singern... Den slamrar så hela skrivbordet vibrerar. Men den syr....



Kommentarer

  1. Åh vicken ljuvlig bild!
    ...och roligt inlägg! :-)
    Ha det bra!
    Kom just på att min nya fina symaskin, är inte så ny och fin längre... 20 år! Fast den har mest fått sy gardiner, en dopklänning och nåt enklare plagg som inte blivit använt! Jo, dopklänningen, men den skulle ju inte sitta på mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Lyckades få till stolsöverdragen. Så blev ÄNTLIGEN dotterns ziperall klar.
      Hmm.. nu blev jag ju sugen på att leta fram nåt nytt gardintyg.. det var ett tag sen:)
      Ha det bra :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...