Dia Logos

Dia Logos.....Genom Förnuft.....Dialog.

Genom dialog ska man kunna lösa allt.... eller är det mer A..a..aallt?
Om dialog som kommer av, betyder, Genom förnuft, ska ha en möjlighet att lösa allt....
Måste man inte då ha en dialog utan känsla?
Kan man ha en känslokall dialog och hoppas lösa nåt?
Och går det förena förnuft och känsla?

Går det ändra ödet?
Finns det alls nåt man kan hänvisa till är ödet?
Att det är ödesbestämt?
Var det MITT öde att mitt liv skulle bli som det blev?
Vem bestämde i så fall det?
Skulle vilja ha en liten DIALOG med den personen/väsendet i så fall...
Och inte skulle den bli känslokall inte.....

Fast.... Jag vill ju gärna tro att man bestämmer... ordnar sitt eget öde /liv...
Men.... "örfilar", uppförsbackar och andra överraskningar som livet bjuder på...
var kommer DE ifrån? Var fyllde man i det livs-vals-formuläret?
Man bestämmer ju inte om dem direkt... Men likförb... är de där.
Smyger på en... hoppar upp och stampar en på tårna.

I den perfektaste av världar skulle man väl ändå ha något att klaga på..
Om allt vore rosenrött och utan utmaning skulle man inte ha någon anledning att kämpa.

Något som retar mig till vansinne är ordspråket - Man får inte tyngre bördor än man kan bära....
I mina öron tolkar jag det som.... Det var ju tur att just DU råkade ut för det här... Du klarar säkert av det...
Jaaaha......
En liten fråga bara....
HAR MAN NÅGOT ANNAT VAL????????

Näe....
Världen snurrar ändå...
Vardagen går och allt ska fungera....

Bit ihop eller Bryt ihop.......
Hmmm......
Bryt ihop är inget allternativ... möjligtvis som en mellanstation när jag tycker en aning synd om mig själv.
Sådär i läkande syfte. Man gråter en skvätt... snyter sig....dricker lite vatten... tar sig i kragen... går en sväng... ja... vad man nu gör för att samla ihop sig.

Bit ihop.... mmmm... det är väl nästa steg då...

Hmmmmm..... svänger förbi apoteket i morgon....
Bettskena kan vara bra att ha ett tag framöver.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...