Revolutionen kommer.... ska bara vila lite först...

Det är så underbart. Det blir lite ljusare för varje dag.
Men det är lite konstigt den här tiden på året. Lite delade känslor.
Positivt: Solen skiner, det droppar och pillrar av smältvatten överallt. Man riktigt ser hur snöhögarna krymper för varje dag.
Negativt: Solen skiner även när man har migrän... Sitter jag ute och lyssnar på allt porlande blir jag bara kissnödig.
Och inne börjar ett mystiskt fenomen visa sig...
Ett konstigt vitt lager har lagt sig över hela mitt hem.. men det syns bara när solen skiner.
Och då har jag inte alls någon lust att göra nåt åt det. Men eftersom jag inte har en osynlig liten damm och fönsterputsare så får jag snart ta och ta mig i kragen.
Men jag har ju SEMEEESTER (hi hi hi...:) :) ) Jag har FAKTISKT tagit mig friheten att ta ut semester och har sportlov till veckan.
Så när jag sa hej då på jobbet i fredags hade jag ett stort Pepsodent (extra whitening-polisch-fina-tänder) leende när jag önskade trevlig helg och en luuugn vecka på servicetelefonen.:D
Började sportlovsaktiviteterna redan idag.
Har varit på isen och myst. Grillat korv och druckit kaffe och bara mått gott i trevligt sällskap.
Men sen började min kropp dumma sig igen. Jag börjar fundera på om jag ska gå en engelsk självbehärsknings-kurs. Tänkte på Stiff upper lipp-konceptet.
För om jag är på helspänn heela tiden och aaaaldrig slappnar av... Då hinner inte min kropp börja dumma sig så fort jag slappnar av.
Har väl kanske bitit ihop lite ett tag. Kommer inte upp ur svackorna tillräckligt fort, om du frågar mig.
Så nu blir det till att varva ner.. tänka : Startsträcka som en gammal Amazon..
Liiite i taget...sakta men säkert... babysteps. (JOMEN säkert)
Nää... i morgon bestämmer jag mig för att då får det baske mig vara slutfjaskat...
I morgon får kroppen göra som JAG vill ANNARS.... tänker jag möblera....
Eller kanske till och med....TRÄNA....
Hmm......
Jag tänker i alla fall inte finna mig i allt detta VIILANDE nåt mer.

Sådeså.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...