Lilla YckePyckePyttet

Lågtrycksmolnen ligger tjocka över mitt lilla hyreshus....
Känner mest för att krypa ner under en sten.
Har väl egentligen ingen riktig anledning för det..
Ingen jordbävning..
Inga större katastrofer..
Jag blöder ingenstans...
Alla kroppsdelar sitter där de ska...(ja ja.. någorlunda..normalt för mig.)
Jag är väl vid sunda vätskor (hmm... se ovanstående parentes)
Har väl i och för sig ett par kära VIP-"hyresgäster" som jag oroar mig för men....
-Näe... jag kan inte ens "skylla" på det.

Jag menar... jag är ju inte bara Qvinna.
Jag är en VRÅNG,JÄMTLÄNDSK, TJURIG...j-vlar anama....storstövel-stauch...
Med prickigt PLOGG!!!!
Ja vi pratar alltså "Full-Skänk-flyttar-ENVIS"

Fast.. känns inte riktigt så nu.... känner mig som ett liiitet YCKEPYCKE-pytt.

Har väl varit lite sådär ett tag.
Men igår kväll sjönk må-bra-barometern till djup som hade det varit en canyon skulle man fått en skymt av Kina...eller kanske Australien...

Var i och för sig ordentligt slut efter heldag på kurs i Sundsvall.
Frös som en Stureplansbrud på kalfjället igår kväll.
Fast jag låg under dubbelt stortjocktäcke, MED pyamas och tubstrumpor.
Inlindad som en kåldolme låg jag och Huffade och puffade under täcket...
Fick nog lite syrebrist när jag hyperventilerade ett tag för att få upp lite värme i mitt lilla täck-ide.
Gjorde frenetiska påminnelsenoteringar till mig själv om att jag BASKE mig skulle leta reda på och köpa en FLANELLPYAMAS! En Vaaarm... mjuk.... långärmad. Eller möjligtvis en stoor lång nattskjortmodell... kanske en rutig..eller en sån där randig som de hade på gamla filmer.
Funderade ett tag på om de fanns fodrade pyamasar..
Eller jag kanske till och med skulle hitta en prickig :D
Sen måste det ha blivit lite varmare för jag bestämde mig för att fleecepyamas nog var att överdriva en liten aning.
Ull är för kliigt.
Och snart är det ju sommar.
Så flanell kan nog räcka.
Får titta på det där.

Tog mig på jobbet i morse....
Men var VÄLDIGT glad när klockan visade att det var helg.

Fast jag klämde i mig kexchoklad och försökte sjunga falskt hela vägen hem så känns det inte så mycket bättre.
Mitt humör är som en blöt liten minipudel i snålblåst... KALL snålblåst....

Sänder härmed ut en varning.....
Ostadigt väder runt Kruttan...
KAN bli åska och drivis.
INGET solsken finns i sikte....åtminstone inte idag...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...