JAG ERKÄNNER.....

Detta kommer inte att bli lätt.
Det är inget jag normalt gör frivilligt.. erkänner alltså.
Men.. jaa.. hur ska jag säga för att lindra det hela...
Det ses från en del i min omgivning som en ganska allvarlig sak...
Nää jag säger det bara...

Hej... mitt namn är Lena och för att vara en picklig reumatiker så... TRÄNAR JAG FÖR LITE.
Så.. det kändes bra. Nu är det sagt...
Men det finns ju alltid ett men....
TILL mitt försvar kan jag väl säga att min sjukgymnast och min doktor har väl kanske inte RIKTIGT samma syn på det här med träning som JAG har.
Jag tycker väl kanske inte att man måste träna så där TRÄÄÄNA alla dagar. (veckor... nåja)
Nä jag är VÄLDIGT inne på de där med VARDAGSTRÄNING...
Träning som man gör bara för att man gör det...
Som t ex möblering.
Om man tänker på att sträcka på benen.. lyfta med böjda knän.. och kanske flytta samma blombord flera gånger med rätt vinkel på ryggen, böjda knän och med en tanke på biceps.. kanske lyfta från en lätt obekväm vinkel.. lyfta blombordet och bära det BAKOM ryggen... Bra för gäddhäng kan jag tänka mig.
Eller byta gardiner och putsa fönster.
Tänk då på vax-on - vax-off  effekten så du putsar lika mycket med båda händerna.
Man kan till exempel stryka gardinerna med extra låg strykbräda och stå med böjda knän och träna lårmusklerna.. bara ett tips...
Inte för att JAG gör det men man KAN säkert göra det..

Annars tycker jag att Zumba är ett väldigt trevligt sätt att se till så att jag inte i slutändan ser ut som Ringaren i Notre Dame.
Det är lätt till annars.
Men det optimala 3-4 timmar om dagen av träning kommer jag aaaldrig att komma till.
Och DET är jag ganska VÄLDIGT säker på.
Men JUST nu... och tills vädret bestämmer sig för hur det ska ha det... blir det inte mycket att hurra för.
Musik blir det...
På mp3..
Men jag vet inte om det räknas som träning när jag travar runt, runt i lägenheten på nätterna med mp3 i örat.

I morgon är det TORSDAG... Då har jag FAKTISKT nästan klarat att jobba en vecka till :) .
Då ska jag bara fixa fredagen.. Och det kommer gå KANON.
För sen är det helg... och vila... och så lite sömnad.
Det har jag BESTÄMT att jag VILL göra.
Riktigt Här är jag inte än i min Zumba...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...