Hellre brödlös än rådlös

Börjar känna av att jag är ledig.
Börjar få vissa ryck. De är inte stora eller jätteenergiska men ändå.
Jag är väl inte en människa som tycker det går bra att göra BARA en sak i taget.

Häromdagen insåg jag att jag hade en "skvätt" vinbär i min frys...
Idag hade de där vinbären gått mig en aning på hjärnan.
Blev oanständigt sugen på svartvinbärssylt..............
Så jag plockade fram HELA Ica-kassen med bär, ingen mening med att fjaska på och koka bara en skvätt.
La påsen på diskbänken och började mitt lilla projekt "Stolsöverdragseländena-ska-INTE-få-besegra-mig"

Efter ett tag när jag började känna en OEMOTSTÅNGLIG lust att fragmentera tyget i microorganismer tyckte jag att det var dax att börja med sylten.
Öppnade påsen och insåg att i höstas var jag nog mer inställd på att göra gele av bären....
De var inte rensade....
Hade inte såååå stor lust att rensa halvfrusna bär...
Löser det sen.. tänkte jag och vräkte ner dem i STORA kastrullen...
Grunnade på det medan jag tog i tu med tyget igen som i jämförelse kändes som ett mindre bekymmer.
Medan bären kokade och jag sippade på lite kaffe fick jag en SNILLEBLIXT :)
Jag gör Sqveeesi-sylt!!!!! (klämsylt i mjuk flaska)
Det måste vara det ultimata!!!!
Hmmmm jag har ju en potatispress......någonstans..... KANON:D

Till mitt försvar innan jag fortsätter.....
Jag tänker inte alltid rätt....
TEORETISKT tyckte jag att det var en strålande idé....
TEORETISKT enligt ALLA matematiska formler borde det ha varit så att jag pluttade ner bären... KLÄM... = slääät fin sylt.

Nu är det ju så i denna hemska värld som vi lever i att även de vackraste teorier kan förvandlas till något ganska jobbigt.
Jag tänker inte tynga er med detaljer....
Inte heller beskriva i klartext de ramsor som helt spontant uppenbarade sig i mitt huvud när jag ifrågasatte mina teoretiska beräkningar.

Jag tänker POSITIVT!!!!
Jag har kokat sylt....

Och mitt kök är SKINANDE rent.... öööverallt.....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...