Teknikens under.

Jag har en telefon... en mobil
Och innan jag börjar vill jag bara tala om att jag inte, åtminstone inte alla dagar, är HELT tappad bakom en hiss när det kommer till tekniska saker.
Jag ligger väl på en skala ungefär där jag markerat. (se skala nedan)
 Data..vaaaa?? Jag har en morakniv ----mjoo. patiens är kul------- :)JAG:)--------Systemtekniker.
SÅ.. när jag nu har klargjort detta vill jag även tala om att den ABSOLUT bästa mobiltelefonen, enligt min mening, var NOKIA 3310!!!
Liten, rymdes i fickan.
Tålde fukt. Kunde till och med i undantagsfall bli helt doppade i vatten och efter ett par dygn på ett lagom varmt element - piff - fungerade.
Slagtåliga. Tappa den i golvet så det sprutade lösa delar överallt... Så länge inget gick sönder såsom skärm eller skalplastdelar. Plutta ihop och den fungerade.
Man kunde köpa reservdelar såsom skal, tangenter lite överallt.
Och DESSUTOM kunde man RINGA och SMSa.
För det var det man hade mobilTELEFONERNA till på den tiden.
Och så var det lite finesser som alarm, kalender och framförallt kalenderalarm:) för en lätt disträ kvinna var det toppen.

Nu har jag en ny telefon... en PETMOJ... Fortfarande Nokia med samma bra finesser men med en UNDERBAR kamera i :D
MEN....
En EXTREMT fuktkänslig liten sak. Slår vad om att jag inte ens kan flåsa i luren utan att den blir fuktskadad.
Så telefonsex i mobilen törs jag inte ens DRÖMMA om att prova.
Stötkänslig... den har STOR fin GLASSKÄRM som dessutom är väldigt REPKÄNSLIG och KLÄMKÄNSLIG och KÖLDKÄNSLIG.
Den är som en yckepyckeliten data....
Om det nu är någon som inte förstår vad problemet ligger i..se skalan ovan, den som är markerad i rött.
I GÅR...började det.
Jag fick ett litet sms på min mobil som sa: Det finns VIKTIGA uppdateringar. Uppdatera din telefon via PC.
Och eftersom jag är...svensk.. tror jag. Så går jag GENAST upp till datan, kopplar in telefonen och trycker UPPDATERA!!!!!
För det skulle ju vara såååå braaaa. Och ALLT skulle jag hitta snabbare och lättare.
FACIT
NÄÄEE.. riktigt så blev det ju inte. Jag hittar INGENTING. Min mobil uppför sig som om den är besatt.
Det piper på fel ställen. Den vill inte veta av mitt headset. Den ENVISAS med att jag ska gå på div obskyra appar och registrera mig...
För att göra en lång gnällig, väldigt ilsken historia kort....
Det är tur att jag är en så otroligt BEHÄRSKAD kvinna.
Jag säger inget mer..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...