Energi.

Solen skiner. Åtminstone de flesta dagarna.
Det är ljust eller i alla fall inte kolsvart när man ska iväg på jobbet.
Mina ögon är som de ska.
Jag börjar sakta men säkert känna mig piggare.
Börjar få lust och ork att greja lite. Börja sy och fixa lite mer.

ÄNTLIGEN börjar den förlamande tröttheten ge med sig lite.
Räknade ut hur mycket tyg det skulle gå åt till att klä om stolarna till Hanna.
Drack en slatt kaffe med Carina som tittade in.

Cilla och jag fixade lamm till middag. Har aldrig provat laga själv.
Var en aning nervös att jag skulle förstöra den fina steken så det skulle smaka kofta.
Men det gick riktigt bra :).
Till det blev det stekt timjanpotatis, tsatsiki, sås och sallad.
Cilla fixade rabarberpaj och glass till efterrätt.
Så nu är jag nästan oförskämt mätt.

Jag är nog en ljusmänniska..
Tycker det är vansinnigt jobbigt den mörkaste perioden.
Det går bra innan jul för då är det så mycket som händer. Det är mysigt att tända ljus. Man bakar lite och stökar och funderar på lite julklappar.
Men efter jul och nyår är det bara mörkt och trist.
Men nu är februari snart slut.. ljusare tider kommer.
SNART är det vår:) och sommar..
Åh vad jag längtar till snön tinat bort och rabatterna kommer fram.
Börjar fundera lite på hur jag ska göra i ordning på min lilla baksida.
Tror jag börjar bli lite tant för... jag skulle inte ha sååå mycket emot en hamock.
En sån där som grannen TantRut hade när jag var liten.
Då hälsade man på hos henne och drack saft och gungade i hennes hamock.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...