En lång resa...

Jag har ikväll gjort en lång resa.
Ungefär från Småland upp till underbara Norrland. Jag ska förklara.
När jag kom hem idag kände jag mig som Ida i Utvandrarna.
-JAG TYYAR INTE MER!!!!!!!
Kände mest för att fortsätta tycka BEDRÖVLIGT synd om mig själv och krypa ner, NÄE, krypa UNDER sängen och inte komma fram förrän det blivit vår och varmt och den här ELÄNDIGA lilla kroppen slutat DUMMA sig.
MEN så blev jag bjuden på underbart god middag....
Sen skuttade jag på lätta, nåja... fötter in i duschen för en lätt tiostegsbehandling à la Aftonbladet.
Skrubb, inpackning och smorsling. Men den här gången var jag smart.. :D
Jag hade med mig strumpor till mina oljiga fötter.
Sist jag försökte mig på det utan strumpor blev det en SNYGG vurpa då jag daskade lilltån i en dörrkarm.
Och blev vackert blå på skinksteken...
Men jag kommer ifrån min resa....
Jag började som sagt som Ida - JAG TYAR INTE MER!!!!! (Småland)
Efter min lilla spastund klev jag ur duschen som en NY människa....
Kände mig.... inte vacker direkt som filmstjärnorna... inte heller kände jag mig som de ser ut att göra efter extrem makeover på tv...
 men..som en solbelyst fäbod i Norrland.. en myggig sommar.. sådär som den bara kan vara här uppe.
Med en liten tjärn..(full med öring och röding ;) ).. och en brasa.. med en sotpanna med kaffe....
Det är nästan så jag hör HP Burman.... Hmm hmm rikti jamtlandstaus...

JUST NU.. känns livet ganska... grett...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...